۶ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۵۸
کد خبرنگار: 1049
کد خبر: 85039683
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تخصیص ۴۴۲ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه ۸ تبریز

تبریز - ایرنا - شهردار منطقه تاریخی ۸ تبریز گفت: ۴۴۲ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های عمرانی این منطقه در سال آینده تخصیص یافت.

رضا جانفشان نوبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۲ منطقه ۶۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است، افزود: از این رقم ۱۵۸ میلیارد تومان در بخش جاری هزینه می شود.

وی اظهار کرد: برای خرید تجهیزات مورد نیاز آتش‌نشانی ۱۰ میلیارد تومان، ساخت و تعریض پیاده‌راه مصوب خیابان جمهوری ۴۰ میلیارد تومان، زیرسازی و برای ساخت شهربازی مسقف کودکان یک میلیارد تومان و مناسب سازی فضای شهری توانجویان سه میلیارد تومان تخصیص یافته است.

شهردار منطقه ۸ تبریز با اشاره به اینکه منطقه ۸ در بافت تاریخی و فرهنگی شهر واقع شده است، گفت: تملک و مرمت اماکن تاریخی، تکمیل و ساماندهی میدان شهید بهشتی، مرمت و مقاوم سازی عمارت تاریخی ساعت، مطالعه و اجرای المان بزرگ بازار تبریز، انجام خدمات محله ای در نواحی یک و ۲ و احداث ۲ پارک محله‌ای در محل ساختمان آتش‌نشانی و خانه باقرخان از جمله پروژه های عمرانی این منطقه است.

جانفشان نوبری، ادامه داد: تملک و ساخت مسیرگشایی‌های جدید، احداث و تکمیل مسیرگشایی شهید علیپور، قره‌باغی‌ها و گوورانچی، احداث و تعریض پیاده‌راه های مصوب، زیرسازی و اصلاح آسفالت اساسی، ساخت پارکینگ ضلع جنوبی مصلی، احداث محل تجاری میدان ساعت، اجرای برنامه های اجتماعی و ورزشی و حصارکشی باغ گلستان از دیگر پروژه‌های این منطقه است.

وی یادآور شد: احداث پیاده راه و سنگفرش از جمله مهمترین پروژه های این منطقه در سال جاری بوده که در این راستا مسیرگشایی ۱۸ متری شهید علیپور و سنگ فرش شدن آن در سال جاری اجرا شده است و طبق زمان‌بندی پیش بینی شده به بهره برداری می‌رسد.

جانفشان نوبری، اجرای پیاده راه های پاساژ، ثبت احوال، آرامیان و راه میرزا رضا دالانی، مرمت فرش سنگی میدان شهید بهشتی به عنوان پلازای مهم شهری، سنگفرش بازار سماورسازان، سنگفرش پیاده‌روهای معابر سطح حوزه در خیابان‌های ۱۷شهریور، طالقانی، ضلع شمالی و جنوبی خیابان امام خمینی، خیابان بهادری، بلوار چایکنار، خیابان تئاتر، کوی مشکات و کوچه کلکته چی را از پروژه های این منطقه در راستای انسان محور کردن معابر بافت تاریخی این منطقه اعلام کرد.

کلانشهر بیش از ۱.۸ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha