عملیات پایش ۲۵ درصد از جنگل های کهگیلویه و بویراحمد انجام شد

گچساران- ایرنا- معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات پایش، پیش آگاهی ، کنترل با آفات درختان در سطح ۸۷۴ هزار هکتار از جنگل های این استان از مهر ماه امسال آغاز و تاکنون ۲۵ درصد از این جنگل ها در چند مرحله پایش شده است.

رهام باقر پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی پایش و ارزیابی درختان بلوط از جنگل های این استان به منظور تحلیل و ارزیابی نتایج میدانی، تهیه نقشه، شدت و میزان آلودگی آفت برگخوار و جوانه خوار بلوط هم اکنون در دست اجراست.

وی بیان کرد: طرح پایش و ارزیابی جنگل های استان بر اساس قرار داد با یک کلینیک گیاه پزشکی منعقد شده ، و این طرح تاکنون در جنگل های مناطق گرمسیری استان انجام شده است.

باقر پور تاکید کرد: در سال گذشته اجرای عملیات پایش در ۳۵۰ هزار هکتار از جنگل های این استان انجام شد.

وی اظهار کرد: آفات جنگل های متاسفانه خسارت شدیدی به جنگل های بلوط این استان وارد کرده و هم اکنون برنامه ریزی لازم برای اقدام به موقع و مقابله با این آفات انجام گرفته است.

اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مبارزه با آفات جنگل های کهگیلویه و بویراحمد

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تلاش و رایزنی انجام شده با شرکت نفت گچساران و در راستای مسئولیت اجتماعی ۱۰۰ میلیارد ریال برای مبارزه با این آفت ها در نظر گرفته شد و عملیات مبارزه با پروانه برگ خوار سفید بلوط با محلول پاشی از نیمه دوم اسفند امسال آغاز می شود.

وی بیان کرد: ۶۰ هزار هکتار از جنگل های مناطق سردسیری و گرمسیری این استان دچار آفت پروانه برگخوار سفید و جوانه خوار بلوط شدند که از این میزان جنگل ها بیش از ۳۲ هزار هکتار دچار آفت جوانه خوار بلوط شدند.

باقر پور گفت: عملیات مبارزه با پروانه برگ خوار سفید بلوط در سال گذشته در ۵۰۰ هکتار از جنگل های استان بوسیله تله نوری و ۶۰۰ هکتار بوسیله محلول پاشی انجام شد.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۵۰ هزار هکتار جنگل در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان ۸۰ درصد آن‌ها بلوط هستند.

باقر پور ابراز کرد: تشکیل کارگروه تخصصی گیاه پزشکی و برگزاری دوره آموزشی در مناطق آلوده برای جوامع محلی از مهمترین اقدامات این اداره کل در زمینه مبارزه با آفت پروانه برگ خوار بلوط در استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha