۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۴۶
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85040155
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حل مشکلات استان اصفهان در گرو ارائه طرح از سوی شورای شهرستان‌هاست
عکس آرشیوی است

اصفهان- ایرنا - رییس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: حل مشکلات این دیار نیازمند ارائه طرح‌های گوناگون از سوی شوراهای شهرستان‌ها به این نهاد است و این مساله باید بیش از گذشته جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدجواد توحیدی‌راد، روز شنبه در جلسه شورای اسلامی استان در استانداری افزود: شوراهای شهرستان باید ارسال طرح به شورا را در دستور کار خود قرار دهند زیرا این نهاد بدون تغذیه فکری و آگاهی از مشکلات شهرستان‌ها نمی‌تواند مسائل موجود را در سطح استانی و ملی پیگیری کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر شورایعالی استان‌ها نیز با توجه به اینکه می‌تواند بطور مستقیم یا از طریق دولت به مجلس طرح ارائه کند، بدون دریافت پیشنهادهای شورای استان در حوزه اصلاح قوانین، کاری از پیش نخواهد برد.

رییس شورای اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: بسیاری از موارد اختلافی در شوراها بویژه مُصوباتی که مورد اعتراض کمیته تطبیق قرار می‌گیرد مربوط به ایرادات حقوقی و قانونی است لذا شوراها باید در مباحث قانونی نیز دقت نظر داشته باشند.

توحیدی‌راد اضافه کرد: زبان مشترک در روش و منش شوراها، جزو قانون نیست، زیرا این زبان براحتی و با همکاری همه می‌تواند در جامعه حاکم شود.

وی خاطرنشان کرد: قانون را باید زبان مشترک خود بدانیم و قانون پذیری بجای قانون ستیزی و قانون دوستی بجای قانون گریزی باید در همه کارها و اقدامات به چشم آید.

رییس شورای اسلامی استان اصفهان با تأکید بر دوری از مسائل سیاسی و حاشیه‌ای خاطرنشان کرد: باید از اختلاف‌های جزیی یا جبهه‌گیری‌های جناحی و بگومگوهای سیاسی اجتناب شود زیرا این مسائل، شورا را از وظایف اصلی‌ خود که گفت و گوهای سازنده و ارائه راهکارهای عملی برای حل مسائل مبتلابه شهر و روستاست، بازمی‌دارد.

توحیدی‌راد به ضرورت تعامل در کار شورایی اشاره کرد و گفت: تعامل با مسوولان اجرایی، نمایندگان حوزه انتخابی، شوراهای فرادست و پایه و بویژه تعامل با مردم باید در دستور کار قرار گیرد و باید بدانیم که تعامل همه‌جانبه به معنای نفی اقتدار شورا نیست.

به گزارش ایرنا، جلسه شورای اسلامی استان، امروز با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان و نمایندگانی از شوراهای ۲۸ شهرستان استان برگزار شد.

در این جلسه مقوله‌هایی مانند تخصیص اعتبارات و ماشین‌آلات و مشکلات برخی نواحی مورد بررسی قرار گرفت.

۵۹۱ کُرسی در شوراهای شهر استان و سه هزار و ۱۲۴ کُرسی اصلی در شوراهای روستای این خطه وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha