نماینده ولی فقیه در استان البرز با سه تن از جانبازان دوران دفاع مقدس دیدار کرد

کرج - ایرنا - همزمان با روز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج به همراه مدیرکل بنیاد شهید استان با سه تن از جانبازان ۷۰ درصد البرزی دیدار کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی روز شنبه همزمان با روز جانباز با سه تن از جانبازان سرافراز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس «حسنعلی اسدنیا»، «مصطفی حق‌پرست» و «عبدالرضا کاویانی» دیدار و از آنان تجلیل کرد.

وی در این دیدارها ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد مبارک شعبانیه و روز جانباز، اظهار کرد: حضرت ابوالفضل العباس (ع) نماد شجاعت، ایثار و مواسات است که روز ولادت ایشان به نام روز جانباز نام‌گذاری شده است.

وی گفت: همان‌طور که حضرت ابوالفضل العباس (ع) در تمام زمینه‌ها قهرمان است، جانبازان هم در عرصه‌های مختلف قهرمان هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه جانبازان سختی‌های بسیاری را تحمل می‌کنند و خانواده‌های آنان نیز در تحمل این سختی‌ها شریک هستند،افزود: باید از خانواده‌های جانبازان که در کنار این سختی‌ها حضور دارند به نحو شایسته‌ای تقدیر به عمل آورد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با سه تن از جانبازان دوران دفاع مقدس دیدار کرد

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با اشاره به جایگاه رفیع شهدا، اذعان داشت: شهید یک بار به شهادت می‌رسد اما جانبازان هر روز سختی‌هایی را متحمل می‌شوند که سخت‌تر از شهادت است.

وی در ادامه با اشاره به ملاقات‌های هفتگی مستمر خود در روزهای سه شنبه با خانواده محترم شهدا و ایثارگران، تصریح کرد: هدف از ملاقات جانبازان و آزادگان علاوه بر لزوم تکریم آنان، برای الگو گرفتن، درس آزادگی و ایثار است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در خاتمه خطاب به جانبازان، ایثارگران و آزادگان گفت: از صبر و تحمل شما درس صبر، استقامت، ایثار و پایداری می‌گیریم و باید این درس در جامعه منعکس شود تا آثار آن برای آیندگان نیز باقی بماند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با سه تن از جانبازان دوران دفاع مقدس دیدار کرد

جانباز سرافراز «حسنعلی اسدنیا» متولد ۱۳۴۵، سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در فکه، جانباز سرافراز «مصطفی حق‌پرست» متولد ۱۳۴۱، سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در طلاییه و جانباز سرافراز «عبدالرضا کاویانی» متولد ۱۳۴۵، سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس در آزادسازی خرمشهر به درجه رفیع جانبازی نائل آمدند.

مدیران دستگاه های اجرایی البرز به دیدار با ۴۰۰ تن از جانبازان رفتند

 همزمان با روز ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز، دیدار مدیران دستگاه های اجرایی استان البرز به صورت همزمان با ۴۰۰ تن از جانبازان گرانقدر دوران دفاع مقدس اجرا شد.

 مدیرکل بنیاد شهید وا مور ایثارگران استان البرز شنبه در همایش دیدار با ایثارگران که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، به تشریح برنامه‌های روز ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز در استان البرز پرداخت و ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا، جانبازان را قهرمانان ملی و علمداران انقلاب اسلامی دانست و افزود: پیشرفت‌های انقلاب اسلامی ریشه در مقاومت و مجاهدت‌های جانبازان دارد.

سلیمان رستمیان با بیان اینکه جانبازان به‌عنوان اسوه‌های ایثار، مقاومت و مجاهدت الگویی خوب برای جوانان کشور هستند، اظهار کرد: وجود جانبازان برای انقلاب و کشور بسیار قیمتی و ارزشمند است.

وی تاکید کرد: جوانان کشور باید با الگو گیری از شهدای زنده به‌نظام و انقلاب خدمت کرده و از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کنند.

رستمیان بر لزوم بزرگداشت روز جانباز تأکید و تصریح کرد: همایش سراسری دیدار با ایثاگران پیرو تأکیدات استاندار البرز در خصوص دیدار و تجلیل از ایثارگران از ۱۰ بهمن‌ماه لغایت ۱۰ اسفندماه  برگزار شده که امروز ضمن برگزاری این همایش که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شده، آن ها به‌طور هماهنگ به دیدار جانبازان مشرف می شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز افزود: در این طرح هر یک از ائمه جمعه استان، به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی، با سه تن از جانبازان دیدار کردند.

 رستمیان در ادامه بابیان اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی، موظف به همکاری هرچه بیشتر، جهت برگزاری مراسم‌های بزرگداشت روز جانباز هستند، گفت: دستگاه‌های اجرایی استان البرز به مناسبت روز جانباز از جانبازان شاغل تجلیل کردند.

وی افزود: تکریم و تجلیل از جانبازان کمترین وظایف دستگاه‌های اجرایی است، جانبازان شهدای زنده‌ای هستند که ما آرامش امروز خود را مدیون آنان هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: در برنامه‌ای دیگری با همکاری امور مساجد، مساجد ضمن برگزاری جشن روز جانباز با عنوان جشن میلاد علمداران از جانبازان محله در آن مسجد تجلیل می کنند.

برگزاری جشن بزرگ علمداران در کرج

وی یکی از مهمترین برنامه‌های روز جانباز را برگزاری مراسم جشن علمداران عنوان و تصریح کرد: این مراسم به همت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز و دیگر دستگاه‌های اجرایی، در تالار شهیدان نژادفلاح برگزار می شود.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز افزود: تبلیغات محیطی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، اعزام ۲۵۰ نفر از همسران جانبازان متوفی به اردوی یک روزه در مجموعه فرهنگی و تفریحی ایثار و برگزاری مراسم جشن روز جانباز در شهرستان مهستان و دیگر شهرستان‌های استان ازجمله برنامه‌هایی است که به همت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز و سایر دستگاه‌های اجرایی در استان البرز به اجرا درآمده است.

استان البرز بیش از ۱۸ هزار جانباز گرانقدر دوران دفاع مقدس دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha