۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۴۴
کد خبرنگار: 5353
کد خبر: 85040385
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تجمع آلمانی‌ها در حمایت از طومار صلح و پایان جنگ در اوکراین

تهران- ایرنا- هزاران نفر از طیف‌های سیاسی مختلف، روز شنبه با تجمع در مقابل «دروازه براندنبورگ» برلین،‌ آغاز گفت‌وگوها برای صلح و پایان جنگ اوکراین را خواستار شدند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اعتراض در حمایت از طومار موسوم به «مانیفست صلح» ارائه شده توسط صحرا واگنک‌نشت قانونگذار حزب چپ آلمان و آلیس شوارتسر روزنامه‌نگار معروف این کشور که به امضای بیش از نیم میلیون نفر رسیده است، برگزار می‌شود.

بر این اساس،‌ تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار نفر با امضای طوماری از اولاف شولتس صدراعظم آلمان درخواست کردند تا ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کرده و بجای آن به برقراری گفت‌وگوهای صلح میان مسکو و کی‌یف کمک کند.

در گزارش‌های اولیه رسانه‌های آلمان جمعیت حاضر به نقل از برگزارکنندگان این تجمع، حدود ۱۰ هزار نفر اعلام شده است.

تجمع آلمانی‌ها در حمایت از طومار صلح و پایان جنگ در اوکراین

به گزارش تارنمای خبری دویچه وله، سازمان دهندگان تظاهرات «خیزش برای صلح» مورد انتقاد شدید بسیاری از سیاستمداران از جمله صدراعظم آلمان قرار گرفته‌اند. به گفته شولتس، این تظاهرات می‌تواند سطح مقبولیت عمومی حمایت از اوکراین در جنگ را کاهش دهد.

در این میان، پلیس آلمان به دلیل نگرانی‌ها از احتمال به خشونت کشیده شدن این تظاهرات با توجه به حضور طرفداران دو جناح سیاسی مخالف، با حضور در محل تجمع در پایتخت این کشور در حالت آماده باش قرار دارد.

این تجمع به دنبال تظاهرات روز جمعه آلمانی‌ها که در نخستین سالگرد حمله روسیه به اوکراین و در همبستگی با اوکراینی‌ها برگزار شد، انجام می‌شود.

اسپوتنیک در این رابطه می‌گوید: تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که نزدیک به نیمی از آلمان‌ها (۴۵ درصد) با ادامه تامین سلاح برای اوکراین مخالف هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha