گسترش آموزش‌های مهارتی به نقاط دور سیستان و بلوچستان با کمک گروه‌های جهادی 

زاهدان- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در دور دست‌ترین و کم برخوردارترین نقاط استان با همکاری گروه‌های جهادی گسترش می‌یابد تا تمامی اقشار از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

جلیل شهریاری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: گسترش چتر مهارت آموزی با توجه به نیاز جامعه و جمعیت جویای کار مهم است اما این موضوع در سیستان و بلوچستان به عنوان جوانترین استان کشور، از ارزش و اهمیت بیشتری برخوردار است.
وی بیان کرد: برای تحقق این مهم، افزایش همکاری و تعامل با گروه‌های جهادی و خیرین مهارتی در کنار ظرفیت‌های دولتی و ظرفیت‌های اشتغالزایی و بکارگیری روش‌های ترکیبی، باعث جهش و توسعه آموزش‌های مهارتی در نقاط مختلف استان خواهد شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: گروه‌هایی که در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و سایر حوزه‌ها فعالیت می‌کنند می‌توانند با یادگیری مباحث مهارتی، علاوه‌بر حضور در مناطق روستایی و محروم نسبت به ارائه آموزش‌ها نیز اقدام کنند.

وی بیان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۳۰ هزار و ۶۲۹ نفر از متقاضیان آموزش و دریافت گواهینامه مهارت در قالب آزمون‌های مهارتی و یا فرآیندهای تمدید و تعویض گواهینامه مهارت در پورتال حوزه سنجش و ارزشیابی مهارت این اداره‌کل وارد بازار کار شدند.

شهریاری اظهارداشت: این تعداد در مقایسه با عملکرد ۶ ماهه از رشد ۱۷۶ درصد برخوردار بوده است.

وی بیان کرد: تعداد معرفی شدگان با هدف شرکت در برگزاری آزمون‌های کتبی و عملی در بازه ۹ ماهه سالجاری و در بخش‌های مختلف آزمون‌های الکترونیکی، هماهنگ کتبی کاغذی، صنعت ساختمان، تفاهم‌نامه‌ها و ادواری ۲۸ هزار و ۵۶۳ نفر و تعداد متقاضیان فرآیندهای تمدید و تعویض گواهینامه و پروانه مهارت در این حوزه‌ها ۲ هزار و ۶۶ نفر بوده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: ۲۵ هزار و ۱۶۵ نفر تنها به عنوان آموزش دیدگان و شرکت کنندگان در آزمون‌های پایان دوره‌های آموزشی بخش دولتی و خصوصی در پورتال سازمان معرفی و ثبت نام شدند که این تعداد ۸۸.۱ درصد معرفی شدگان به آزمون‌های کتبی و عملی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: ۵۷ درصد معرفی شدگان به آزمون‌های پایان دوره‌های آموزشی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان و بخش دولتی بوده و ۴۳ درصد نیز از حوزه آموزشگاه‌های آزاد بخش خصوصی بودند.

شهریاری ادامه داد: همچنین ۱۲ هزار و ۴۴۴ نفر معادل ۴۹.۴ درصد معرفی شدگان از دوره‌های آموزشی را آقایان و ۱۲ هزار و ۷۲۱ نفر معادل ۵۰.۵ درصد را خانم‌ها به خود اختصاص داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha