۸ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۲۱
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85042651
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خیر خلخالی ۱۰ زندانی را آزاد کرد

۸ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۲۱
کد خبر: 85042651
خیر خلخالی ۱۰ زندانی را آزاد کرد

اردبیل- ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: همزمان با اعیاد شعبانیه و با کمک یک خیر نیک اندیش، ۱۰ زندانی از زندان خلخال آزاد شده و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا آرش جعفری امروز در جلسه ای که به مناسبت آزادسازی زندانیان زندان خلخال برگزار شد، اظهار کرد با کمک ۲ میلیارد ریالی آقای جعفرزاده خیر نیک‌اندیش اهل روستای اندبیل این شهرستان ۱۰ زندانی از زندان خلخال آزاد شدند.

وی اضافه کرد:همچنین با قول مساعد این خیر نیکوکار برای کمک یک میلیارد ریال کمک مالی جدید برای آزاد سازی زندانیان زمینه آزادی سه زندانی دیگر نیز فراهم شده است.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: امروز همچنین با کمک خیرین این شهرستان چهار نفر که در آستانه ورود به زندان و و گذراندن دوره حبس بودند، قبل از اجرای حکم به اغوش خانواده خود بازگشتند و بدین ترتیب در مجموع زمینه آزادی ۱۷ زندانی در ایام خجسته اعیاد شعبانیه فراهم شد.

وی با بیان اینکه اغلب زندانیان خلخال به دلیل جرایم مالی از قبیل عدم توانایی در پرداخت اقساط وام بانکی محکوم شده اند، گفت: یکی از زندانیان آزاد شده به دلیل عدم توانایی در پرداخت بدهی ۱۵ سال حبس را تحمل کرده است و بقیه زندانیانی که آزاد شده اند دارای محکومیتهای مالی تا سقف ۲۶۰ میلیون ریال بودند.

رئیس دادگستری خلخال هم در این جلسه با اشاره به اهمیت کمک به آزادی زندانیان اظهار کرد: با زندانی شدن یک فرد خانواده او هم در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته و حتی امکان آسیب پذیری خانواده زندانیان بسیار بیشتر از خود زندانی است.

رئیس دادگستری خلخال با بیان اینکه امکان انجام خطا و جرم برای هر یک از افراد جامعه وجود دارد، گفت: علت ورود بسیاری از افراد به زندان خطای غیرعمد و ناشی از تلاش برای امرار معاش روزانه بوده و از این جهت نقش جامعه در افزایش یا کاهش جمعیت کیفری زندان بسیار تعیین کننده است.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد زندانیان زندان این شهرستان بومی خلخال هستند، افزود: همه کمک‌های مالی هدیه شده از سوی خیرین برای آزادی زندانیان صرف آزادی زندانیان بومی منطقه هزینه می‌شود.

نباتی اضافه کرد: با توجه به فرهنگ نوعدوستی مردم خلخال ستاد یاوران دیه این شهرستان سالیان متولی موفق به کسب رتبه اول استان اردبیل در جذب کمک‌های مردمی برای آزادسازی زندانیان مالی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha