یک‌هزار و ۲۳۶ هزار اثر به کنگره بین‌المللی شعر ایثار ارسال شد

قزوین - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین از استقبال بی‌نظیر علاقه مندان از هفتمین کنگره بین المللی شعر ایثار خبر داد و گفت: یک هزار و ۲۳۶ اثر به دبیرخانه این رخداد ارسال شد.

سمیه اسمعیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی به عنوان یک رخداد فرهنگی فاخر ۶ سال به صورت متوالی در شیراز برپا شد و هفتمین کنگره آن امسال برای اولین بار در قزوین برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این کنگره شامل سه بخش‏ ویژه اصلی و بین‌المللی‏‏ است،اظهار کرد: آیین اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار فردا چهارشنبه دهم اسفند ماه به میزبانی قزوین و با حضور جمعی از مسوولان برگزار می‌شود.

به گفته این مسوول، در هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار از ۲۶ شاعر برگزیده تجلیل می‌شود.

وی یادآور شد: برگزاری اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر، برنامه‌های جانبی مختلفی از جمله عصر شعر دانشجویی، یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی، مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا، محفل شعر بانوان، محفل شعر شاعران، عصر شعر دانش‌آموزان، عصر شعر خاتم سلیمانی و مشارکت در برگزاری کنگره سراسری شعر دفاع‌مقدس و مقاومت، برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

اسمعیلی با بیان اینکه بنیاد شهید ماموریت‌های مختلفی برعهده دارد که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهم‌ترین آنهاست، تصریح کرد: در شرایط کنونی جامعه نیازمند جدی ترویج این فرهنگ است و در این بین، زبان هنر بهترین راهکار در جهت معرفی آن است.

وی ادامه داد: هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار در قالب موضوع‌های "شهدا و ایثارگران"، "مادران و همسران معظم شهدا و بانوان عاشورایی"، "سبک زندگی در مکتب فاطمی"، "شهدای امنیت، نخبگان علمی و جهاد تبیین"، "شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم"، "فرهنگ شهادت و ایثار، رسالت امروز و افق آینده" و "شهدا و ایثارگران استان قزوین" برای اولین بار در استان قزوین در حال برگزاری است.

اسعمیلی با اشاره به اینکه اینکه کنگره در سه بخش برگزار می‌شود،تصریح کرد: بخش اصلی این رخداد شامل شاعران سراسر ایران بزرگ، بخش بین‌الملل شامل شاعران سایر کشورها در زبان‌های انگلیسی، عربی و اردو و بخش ویژه شامل شاعران خانواده شهدا و ایثارگران و همچنین بخش‌های قالبی اشعار شامل کلاسیک، نو و نیمایی، سرود، ترانه و تصنیف و ذهن و زبان کودک و نوجوان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha