٥١ درصد از تلفات جاده‌ای در همان لحظه تصادف رخ می‌دهد

تهران- ایرنا - رئیس پلیس راهور فراجا گفت: ٥١ درصد از تلفات جاده‌ای در همان لحظه تصادف، ٦ درصد در راه بیمارستان و ٤٣ درصد نیز در بیمارستان‌ها است.

به گزارش ایرنا سردار سیدکمال هادیانفر در هفدهمین همایش سراسری مدیران راهور فراجا که با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، پیرحسین کولیوند رییس هلال احمر و با حضور مجازی استانداران استان‌های کشور برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای امنیت، مدافع حرم و شهدای خدمت، افزود: آنچه ما به عنوان اهداف اصلی در این همایش دنبال می‌کنیم، مدیریت ترافیک و تسهیل در تردد و سفر به‌ویژه در ایام تعطیل است.

وی با اشاره به ارائه بیش از ٧٢ میلیون خدمت در حوزه راهور به مردم طی سال ۱۴۰۱، اظهارداشت: آنچه تکلیف قانونی و تاکید رهبر معظم انقلاب بود، کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای است.

سردار هادیانفر تاکید کرد: اکنون هشت دستگاه در حوزه راه در حال خدمات رسانی هستند که در فصول مختلف فعالیت می‌کنند و تعطیل پذیر نیستند و خدمت آنها به صورت شبانه روزی است.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در ایام تعطیل و نوروز ۱۴۰۲ نیز هدف ما این است که با توجه به دغدغه رهبری، شاهد کاهش تصادفات باشیم. امسال برنامه‌ریزی مطلوبی شده و جلسات متعددی با حضور رئیس جمهور و معاون اول و وزرا هم تشکیل شده که امیدواریم تاثیرگذار باشد.

وی افزود: طبق برنامه پنج ساله، کاهش ٣١ درصدی تصادفات و تلفات جاده‌ای تکلیف فراجا بوده که تا امروز به ٩١ درصد از تکلیف قانونی خود دست یافتیم و در این سال‌ها حدود ١٠ هزار نفر تلفات کاهش داشته است.

سردار هادیانفر تحقق این هدف را در گرو هم افزایی میان ٣١ دستگاه دخیل و استفاده از سامانه‌های هوشمند و تجهیزات به‌روز اعلام کرد و گفت: در این مسیر گام‌هایی برداشته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha