زارعی: بدهی استراماچونی پرداخت نشود، استقلال مجوز حرفه‎‌ای نمی‌گیرد

تهران- ایرنا- مدیر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال گفت: باشگاه استقلال در صورت پرداخت نکردن بدهی استراماچونی در مهلت تعیین شده تا ۱۱ فروردین نمی‌تواند مجوز حرفه‌ای بگیرد.

به گزارش ایرنا، مصطفی زارعی مدیر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال امروز (سه‌شنبه) پس از حضور در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز آیین‌نامه‌های صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها در ۴ بخش لیگ برتر، دسته اول، فوتسال و بانوان مصوب شد. یکی از بندهایی که باعث تعلیق ما شده بود، این بود که این آیین‌نامه‌ها مصوبه هیئت رئیسه را نداشت و امروز مصوب شد و در این رابطه مشکلی نداریم.

زارعی در ادامه درباره فرایند صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها توضیح داد: کارهای مربوط به صدو مجوز حرفه‌ای لیگ برتر در جریان است و مدارک پرسنلی تیم‌ها تا امروز دریافت شده و به آن رسیدگی شده است. الان باشگاه‌ها در حال بارگذاری بخش ورزشی مدارک مورد نیاز هستند که تا ۱۴ اسفند فرصت دارند. دیگر مدارک که شامل مدارک حقوقی، مالی و زیرساختی است که باشگاه‌ها تا ۳۰ فروردین برای بارگذاری آن فرصت دارند.

مدیر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال درباره احتمال حذف استقلال به دلیل بدهی به آندره‌ا استراماچونی هم خاطرنشان کرد: پرداخت نکردن بدهی جرایم انضباطی برای باشگاه به همراه خواهد داشت که از طرف فیفا اعمال می شود. آنچه که مسلم است تا ۱۱ فرودین سال آینده نه تنها باشگاه استقلال بلکه همه باشگاه‌هایی که می‌خواهند مجوز حضور در لیگ قهرمانان را بگیرند باید کلیه بدهی‌هایشان را پرداخت یا تعیین تکلیف کنند. این فرد می‌خواهد استراماچونی یا فرد دیگری باشد، برای کنفدراسیون فوتبال آسیا تفاوتی ندارد و اگر ۱۱ فروردین بگذارد و بدهی تسویه نشود، باشگاه‌ها نمی‌توانند مجوز حرفه‌ای بگیرند.

زارعی در ادامه درباره ایرادهایی که کنفدراسیون فوتبال آسیا به به ورزشگاه آزادی به عنوان میزبان نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان گرفته است، هم تصریح کرد: بخش بزرگی از این ایرادات با جلساتی که داشتیم برطرف شده و تاریخ این بخش را تمدید کرده‌ایم تا اصلاحات را انجام دهیم. امیدواریم که اشکلات برطرف شود اما ما قرار است بر اساس چیزی که ۳۰ فروردین به ما گزارش می‌شود ممیزی صحیح و درستی را انجام بدهیم و به کنفدراسیون فوتبال آسیا گزارش بدهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha