۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۲۰
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85043277
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: ۵۰ درصد جمعیت شهرستان قدس در بافت فرسوده ساکن هستند

شهرقدس - ایرنا - فرماندار شهرستان قدس گفت: حدود ۴۰ درصد از مساحت این شهرستان را بافت فرسوده تشکیل داده که ۵۰ درصد از جمعیت شهرقدس در این بافت‌ها ساکن هستند.

به گزارش ایرنا، وحید گلی کانی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان اظهار داشت: به جهت کمبود زمین، نمی‌توانیم اقدامی در راستای جایگزین بافت فرسوده به منظور انتقال جمعیت انجام داد.

وی اظهار امیدواری کرد، با انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با بنیاد مستضعفان در آینده‌ای نه چندان دور در عرصه اصلاح بافت فرسوده برنامه‌ریزی کنیم و در پشتیبانی از این بافت شاهد اقدامات مناسبی باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری ما برای مردم باید متناسب با فضای مدیریت شهرستان نیز باشد که امیدواریم با این همفکری و هم‌اندیشی شاهد ارتقای حوزه‌ها مختلفی در شهرستان باشیم.

گلی کانی ادامه داد: بنیاد مستضعفان در حوزه اراضی و امکانات فرهنگی و حتی در حوزه تقویت مشاغل می‌تواند با تهیه بسته‌های حمایتی در قالب کارهای عام المنفعه پشتیبانی های مطلوبی را انجام دهد.

فرماندار شهرستان قدس افزود: حوزه فرهنگی و مذهبی شهرستان نیازمند تقویت است به طوری که به غیر از حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) خواهران و سطح سه مهدویت، حوزه علمیه دیگری وجود ندارد درحالیکه از ظرفیت‌های مناسبی در حوزه‌های مختلف برخوردار و نیازمند پشتیبانی هستیم.

وی همچنین درباره تعیین تکلیف باغ شازده این شهرستان خاطرنشان کرد: در حقیقت باغ شازده ریه تنفسی غرب استان تهران و حتی استان البرز است، زیرا در نظام شهری و متراکم حال حاضر کمتر شاهد چنین فضای سبزی هستیم، همچنین شهرستان قدس قریب به ۲ هزار واحد صنفی و صنعتی دارد که این باغ نقش بسزایی را در راستای کاهش آلایندگی‌ها ایفا می‌کند.

این مسئول یادآور شد: باغ شازده چندین مرحله در معرض فروش قرار گرفته بود ولی به جهت مطالبات مردم، امروز شاهد این هستیم که طبق دستور رئیس بنیاد مستضعفان این باغ ها برای شهروندان با انعقاد تفاهم نامه‌ای حفظ شود و در سطح مدیریت شهری بهره‌برداری لازم از آن انجام شود.

شهرستان قدس در غرب پایتخت در همسایگی شهریار و در مسیر جاده قدیم کرج (کیلومتر ۱۸) واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha