رییس شورای اسلامی شهر خوی: پیگیر تعیین تکلیف مقبره شمس تبریزی هستیم

ارومیه - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر خوی با تاکید بر ضرورت توجه به توسعه گردشگری گفت: شورای شهر تمام تلاش خود را برای تعیین تکلیف ساخت مقبره شمس تبریزی بکار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، آرامگاه شمس تبریزی از مکان‌های گردشگری و زیارتی استان آذربایجان‌غربی در شهرستان خوی است که مدفن شمس تبریزی شاعر صوفی قرن ششم در آنجا قرار دارد.

شمس الدین محمد بن علی بن ملک داد تبریزی بنا بر اشاره‌های تاریخی به احتمال زیاد در سال ۵۸۲ هجری قمری به دنیا آمد و ملقب به «شیخ پرّان» و «زر دوز» بود.

کتاب «مقالات شمس» شامل مطالب ارزنده ای با موضوع عرفان است؛ این کتاب سوال و جواب های شمس و مولانا و مریدان و منکران آنان را در بر می‌گیرد و توسط شاگردان وی گردآوری شده است.

در سفر اواخر اردیبهشت ماه امسال رییس‌جمهور به آذربایجان غربی ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مقبره شمس تبریزی اختصاص یافت.

مدیرکل پیشین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفته بود: ۴۴ میلیارد ریال تاکنون برای تکمیل عملیات اجرایی اسکلت فلزی و بتن ریزی پروژه مقبره شمس تبریزی هزینه شده است.

علی جباری اواخر شهریور گذشته در گفت وگو با ایرنا افزود: کل قرارداد بسته شده با پیمانکاران تا این مرحله با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی ۶۶ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر امسال ریاست جمهور به این استان مصوب شد، اظهار کرد: تخصیص این مصوبات کمک مناسبی به تسریع در عملیات عمرانی آن خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه عملیات عمرانی این پروژه از سال ۱۳۹۹ شروع شده است، گفت: با تخصیص‌های انجام شده، عملیات بتن ریزی و اسکلت بندی این پروژه به اتمام رسیده و آماده اجرای عملیات معماری و تاسیسات هستیم.

به گزارش ایرنا، مرتضی شهسوار روز سه‌شنبه در جلسه فوق العاده شورا اظهار کرد: سالانه هزاران نفر برای حضور در مقبره شمس تبریزی به خوی سفر می‌کنند که در همین راستا در تلاشیم طی جلسات مشترک با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی موضوع ساخت مقبره شمس‌تبریزی را تعیین تکلیف کنیم.

وی ادامه‌ داد: همچنین شورای اسلامی‌شهر خوی به دنبال اخذ نامه کتبی ثبت فرش ریز ماهی بنام خوی است و در این راستا پیگیری‌های لازم آغاز شده است.

رییس شورای اسلامی شهر خوی: پیگیر تعیین تکلیف مقبره شمس تبریزی هستیم

رییس شورای اسلامی شهر خوی در ادامه از اجرای فاز اول پیاده راهسازی در معابر هسته مرکزی این شهر خبر داد و اضافه کرد: با هدف بهبود، روان سازی و کاهش بار ترافیکی شهر، طی روزهای آینده فاز اول پیاده راهسازی در هسته مرکزی اجرایی می‌شود.

به گفته وی، این طرح در هسته مرکزی خوی و چهار خیابان اطراف میدان اصلی شهر اجرا می‌شود.

شهسوار افزود: همچنین در راستای رسالت و اهداف شورای اسلامی شهر خوی، اقداماتی نیز در جهت اجرای مصوبه ترافیکی بلوار ولیعصر در مجموعه صحن شورا مطرح و مقرر شد که در اسرع وقت نقشه تصویبی شورای ترافیک در بلوار ولیعصر اجرا شود.

رییس شورای اسلامی شهر خوی: پیگیر تعیین تکلیف مقبره شمس تبریزی هستیم

وی‌ از ایجاد بازار عید در محل بازارچه مرزی خوی برای رونق خریدهای عید خبر داد و گفت: با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر، اماکنی که جهت ایجاد زمینه جمع آوری صنوف مزاحم اقدام کنند به میزان ۸۰ درصد تخفیف عوارض به آنها اعمال می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha