عضو شورای شهر: نرخ اجاره‌بهای مسکن در شهرکرد بسیار بالا است

شهرکرد- ایرنا- رییس کمیسیون املاک و امور اداری شورای اسلامی شهرکرد گفت: نرخ اجاره‌بهای مسکن در مرکز چهارمحال و بختیاری بسیار بالا است و مسوولان مرتبط نسبت به مهار این قیمت‌ها چاره‌اندیشی کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، فاطمه بیگی در نشست شورای شهر شهرکرد با رد شایعات مبنی بر تغییر کاربری برخی زمین‌های مشاعی در مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: معامله هرگونه زمین مشاعی در مرکز استان با هرگونه کاربری غیرقانونی است.

وی گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود تا در خرید و فروش زمین‌های مشاعی فریب سودجویان را نخورند و نسبت به معامله این زمین‌ها اقدام نکنند.

بیگی افزود: طرح جامع شهرکرد هنوز مصوب نشده و هرگونه خرید و فروش زمین‌های مشاعی با کاربری مسکونی یا تغییر کاربری قابل قبول نیست و ورود به محدوده مشخص نیست.

رییس اتحادیه مشاوران املاک شهرکرد نیز گفت: فعالیت برخی گروه‌ها و کانال‌ها در فضای مجازی مشکلاتی را در حوزه املاک ایجاد کرده است.

عضو شورای شهر: نرخ اجاره‌بهای مسکن در شهرکرد بسیار بالا است

بهزاد اُمیدی تاکید کرد: نرخ‌گذاری‌های خودسرانه و نبود نظریه کارشناسی از مهم‌ترین مشکلات معامله املاک و زمین از طریق فضای مجازی به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به پرداخت عوارض و مالیات شغلی از سوی فعالان حوزه مشاوران املاک یادآور شد: این در حالی است که فعالان فضای مجازی نه تنها عوارض و مالیات شغلی نمی‌پردازند بلکه باعث ایجاد اشکال در انجام معامله‌های قانونی شده‌اند.

اُمیدی با اشاره به نقش مؤثر مسوولان راه و شهرسازی و ثبت اسناد و املاک در جلوگیری از معامله زمین‌های مشاعی در شهرکرد اظهار داشت: هرگونه خرید و فروش زمین‌های مشاعی و امتیاز مسکن ملی ممنوع است و شهروندان در این رابطه به سودجویان اعتماد نکنند.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد نیز با اشاره به شدت بارش‌های اخیر گفت: برخی محله‌های مرکز چهارمحال و بختیاری در معرض حوادث طبیعی قرار دارد.

عضو شورای شهر: نرخ اجاره‌بهای مسکن در شهرکرد بسیار بالا است

ماشاءالله ایزدی تاکید کرد: به‌همین منظور مسوولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط در چهارمحال و بختیاری باید برای رفع خطرات احتمالی ناشی از این حوادث چاره‌اندیشی کنند.

وی با اشاره به احداث برخی ساختمان‌های مسکونی در حریم مسیل‌ها افزود: مشکلات زمین‌های واگذار شده به شهروندان از سوی دستگاه‌های اجرایی متولی در سال‌های گذشته باید شناسایی و برای رفع آن راهکارهای علمی و عملیاتی ارائه شود.

ایزدی تصریح کرد: در همین راستا تشکیل و فعال شدن یک کارگروه تخصصی زیرنظر فرمانداری شهرستان شهرکرد برای انجام مطالعات و فعالیت‌های علمی در این حوزه ضروری است.

وی یادآور شد: مهار روان‌آب‌ها و هدایت آن به دشت شهرکرد با هدف احیای این دشت و تقویت سفره‌های زیرزمینی به‌طور جدی‌تر در دستور کار مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط قرار گیرد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد نیز گفت: در آستانه نوروز ۳۱ هزار مترمربع برابر با ۴۰ هزار متر طولی بلوارها، ۱۲ هزار متر مربع آب‌نماها، ایستگاه‌های اتوبوس و پایه‌های برق مرکز چهارمحال و بختیاری رنگ‌آمیزی می‌شود.

عضو شورای شهر: نرخ اجاره‌بهای مسکن در شهرکرد بسیار بالا است

سید رضا هاشمی تاکید کرد: به‌مناسبت نوروز ۱۰ هزار اصله نهال، ۲۰ هزار گلدان شب‌بو و ۶ هزار جعبه گل بنفشه در ۲۰ هزار متر مربع از فضای سبزی شهرکرد کاشته می‌شود.

وی با اشاره به تعمیر تمامی موتورخانه‌های میدان‌ها و سرپیس تابلوهای برق فضای سبز شهرکرد تا قبل از نوروز افزود: در این مدت ۴۰ نماد فرهنگی (اِلِمان) نوری، ۶۰۰ سرچراغ جدید برای روشنایی بلوارها و ۹۰ میز و نیمکت نشیمن به‌منظور ارتقای رفاه شهروندان در مناطق مختلف شهرکرد نصب خواهد شد.

هاشمی تصریح کرد: احداث گلخانه برای تامین نهال، گل و سایر نیازهای مجموعه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد به وسعت یک‌هزار و ۵۰۰ متر مربع در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha