شهروندان از جاده پاتاوه به دهدشت برای سفر استفاده نکنند

یاسوج- ایرنا- رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه جاده پاتاوه به دهدشت همچنان در حال احداث است گفت:شهروندان از این مسیر برای سفر استفاده نکنند.

سرهنگ بهنام ویسی پور عصر چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به بارندگی های امسال احتمال ریزش در جاده پاتاوه به دهدشت و وقوع حوادث وجود دارد.

وی بیان کرد: نبودن روشنایی در برخی تونل ها،خط کشی مسیر،اختلاف ارتفاع آسفالت در بعضی نقاط، جاده در حال ساخت پاتاوه به دهدشت را برای مسافرت تا پیش از افتتاح رسمی خطرساز کرده است.

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:پلیس برای امنیت شهروندان یک ایستگاه در این جاده مستقر کرده اما با توجه به تجربه سوانح جاده ای منجر به فوت در محور پاتاوه به دهدشت شهروندان جاده های دیگری را برای سفر انتخاب کنند.

جاده ملی پاتاوه به دهدشت ۱۳۶ کیلومتر طول دارد که حدود ۱۰ کیلومتر آن تونل است و تنها در دو نقطه این محور افتتاح رسمی نشده است.

علی شهابی نسب،رئیس پیشین سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد پیش تر گفته بود که تلاش بر این است ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر و این ۱۸۰ میلیارد تومان کامل به پروژه تزریق شوند و در خرداد ماه سال آینده جاده ملی پاتاوه به دهدشت افتتاح شود.

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد همچنین با اشاره به اینکه سرعت غیرمجاز دلیل ۴۵ درصد از حوادث رانندگی است همچنین از شهروندان خواست هنگام رانندگی سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

ویسی پور با یادآوری نبودن جداکننده های فیزیکی در برخی جاده های پرتردد کهگیلویه و بویراحمد مانند کمربندی های یاسوج و دوگنبدان تاکید کرد: رانندگان از سبقت های غیرمجاز در این جاده ها خودداری کنند تا ایمنی سفرشان افزایش یابد.

افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و این استان با داشتن کمتر از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان‌های خطرناک در زمینه سوانح رانندگی است.

از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه امسال ۷۹ نفر بر اثر تصادف جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد جان خود از دست داده اند در حالی که مدت مشابه پارسال ۵۸ نفر در سوانح جاده ای استان جان باخته بودند امسال همچنین ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر براثر تصادف خودروها زخمی شده اند در حالی که مدت مشابه پارسال هشت هزار و ۳۸۷ نفر مصدوم شده اند.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۶ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha