علاقه به سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی ۶۵ درصد افزایش یافته است

تبریز - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان ظرفیت و زمینه لازم برای سرمایه گذاری را دارد، گفت: علاقه به سرمایه گذاری در این استان ۶۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، صابر پرنیان روز پنجشنبه در همایش «مدیران مسوولیت پذیر» در تبریز با اشاره به وضعیت موجود اقتصادی در جامعه، افزود: فضای ملتهب روانی در وضعیت اقتصادی کشور مانند افزایش روزانه قیمت سکه و دلار، ریشه غیراقتصادی دارد.

وی با بیان اینکه افرادی که در این استان اقدام به سرمایه گذاری کرده و زمین صنعتی تهیه و شروع به سرمایه گذاری کرده اند، افزایش یافته است، اظهار کرد: برای افزایش فضای مثبت سرمایه گذاری در این استان همه باید کمک کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برگزاری دوره های آموزشی از جمله «مدیران مسوولیت پذیر» نقش به سزایی در این زمینه دارد، گفت: با وجود پیشرفت علم، تکنولوژیی، فناوری و تجهیزات، باز حرف آخر را در کیفیت، ماندگاری، پایداری و اطمینان، نیروی انسانی می زند.

پرنیان، ادامه داد: همه متغیرها را نیروی انسانی تعیین می کند و به عنوان سرمایه انسانی بی نظیر، بی بدیل و بی جایگزین نقش تکمیل کننده و تمام کننده کسب و کارها را ایفا می کند.

وی با تاکید بر اینکه در صورت مسوولیت پذیری افراد کسب و کار رونق می یابد، یادآور شد: برای مسوولیت پذیری مجموعه باید آگاهی، دلسوزی، صداقت، اعتماد و مشارکت هم بین کارفرما و کارکنان ایجاد شود و کارفرما و کارگران خود را شریک هم بدانند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه در این استان ۲ هزار و ۶۰۰ کارخانه جدید در حال احداث است، گفت: این کارخانه ها در مراحل اخذ زمین، نصب سوله و ماشین آلات و تولید آزمایشی هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه در این استان ۲ هزار و ۶۰۰ کارخانه جدید در حال احداث است، گفت: این کارخانه ها در مراحل اخذ زمین، نصب سوله و ماشین آلات و تولید آزمایشی هستند.

پرنیان، افزود: عمده کارخانه های موجود استان به شکل سنتی اداره می شود و خیلی از سرمایه گذاران فکر می کنند که از قوانین و وضع بازار شناخت کافی دارند در حالی که برای همراه شدن با اقتصاد روز دنیا نیاز به تیم های تخصصی و منابع انسانی ماهر و متخصص دارند.

وی با بیان اینکه ایجاد مراکز تخصصی کسب و کار هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است، اظهار کرد: در استان باید یک ادبیات مشترک برای کمک به سرمایه پذیری، رفع موانع تولید و گسترش کسب و کارها ایجاد شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی رتبه کسب و کار استان در کشور را حدود ۱۳۷ اعلام کرد و گفت: این رتبه نشان می دهد که کارها به سختی جلو می رود .

پرنیان، ادامه داد: روابط بین کارفرما و نیروی کار، کارفرما با دستگاه های مختلف، بین دستگاه های مختلف، بین مردم و اصحاب کسب و کار، جامعه اقتصادی و رسانه نخبگان و بین دانشگاهیان با فضای کسب و کار نیاز به بازتعریف دارد تا در چرخه اقتصادی، اقتصاد استان را به اقتصاد پایدار و تولید را رقابت پذیر با ارزش افزوده بالا و صادرات محور تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه هر واحد تولید موجود زنده بوده و چرخه حیات دارد، یادآور شد: حفظ این چرخه نیاز به عواملی دارد که اگر از آن مواظبت نشود منتهی به مرگ می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: این کارها بسیار تخصصی بوده و باید نخبگان و تشکل های تخصصی به این مسایل ورود پیدا کنند و در کنار کسب و کار فعالیت کنند.

پرنیان، با تاکید بر اینکه جامعه برای ثروتمند شدن نیاز به گسترش کسب و کار دارد، افزود: این استان ظرفیت لازم در این زمینه را دارد زیرا دارای نیروی انسانی توانمند، موقعیت خاص جغرافیایی و رتبه اول ذخایر معدنی کشور است.

علاقه به سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی ۶۵ درصد افزایش یافته است
مجید باقرزاده خواجه، استاد دانشگاه و مشاور در زمینه مدیریت، کارآفرینی و موفقیت

بیش از ۸۳ درصد موفقیت کسب و کارها زیرسایه سرمایه های فکری است

استاد دانشگاه و مشاور در زمینه مدیریت، کارآفرینی و موفقیت نیز در این همایش با اشاره به ضرورت و اهمیت سرمایه های انسانی، گفت: شرکت ها ۲ نوع سرمایه فکری و مادی دارند و بر اساس آخرین تحقیقات بیش از ۸۳ درصد موفقیت کسب و کارها زیرسایه سرمایه های فکری بوده و کمتر از ۱۷ درصد موفقیت ها تابعی از سرمایه های مادی است.بر اساس آخرین تحقیقات بیش از ۸۳ درصد موفقیت کسب و کارها زیرسایه سرمایه های فکری بوده و کمتر از ۱۷ درصد موفقیت ها تابعی از سرمایه های مادی است.

مجید باقرزاده خواجه، با اشاره به الگوهای جامع توسعه سرمایه های انسانی، اظهار کرد: در این رابطه ۲۶ استراتژی ( راهبرد ) توسعه سرمایه های انسانی تعریف شده که از جمله شامل برنامه ریزی، جذب و انتخاب منابع انسانی، جامعه پذیری و آشناسازی، رهبری منابع انسانی، طراحی و غنی سازی شغلی و رضایت شغلی است.

استاد دانشگاه و مشاور در زمینه مدیریت، کارآفرینی و موفقیت همچنین با اشاره به مدل تعالی منابع انسانی، گفت: سرمایه های انسانی عامل رسیدن سازمان ها و شرکت ها به قله های تعالی بوده و این سازمان ها برای رسیدن به سرامدی باید نیروهای متعالی و سرآمد داشته باشند.

باقرزاده، ادامه داد: مدیران و رهبران سازمان وظیفه طراحی و ساخت نردبان تعالی را و بقیه کارکنان نیز مسوولیت پیمودن این نردبان را برای دستیابی به اهداف سازمان بر عهده دارند زیرا موفقیت سازمانی ارتباط مستقیمی با نیروهای انسانی متعالی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha