۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۵۷
کد خبر: 85045400
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مدارس کرمان آماده تجربه نوروزی متفاوت

۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۵۷
کد خبر: 85045400
مدارس کرمان آماده تجربه نوروزی متفاوت

کرمان- ایرنا- مقدمات آماده‌سازی ۲۹۷ مدرسه در استان کرمان برای اسکان مسافران نوروزی درحالی کلید خورده که بعد از فروکش کردن کرونا نخستین سال بعد از شهادت سردار سلیمانی است که دیار کریمان به روی شمار زیاد گردشگران عید آغوش می گشاید.

به گزارش ایرنا بعد از شهادت سردار سلیمانی وضعیت گردشگری در استان کرمان نیز متفاوت شده است؛ حالا هم شمار مسافران کرمان بسیار زیادتر شده و بسیاری از گردشگران غیر از صدها اثر تاریخی، حضور در گلزار شهدا و زیارت مزار حاج قاسم را نیز در برنامه سفر خود به این دیار می گنجانند.

در این میان تمهید مقدمات برای میزبانی و اسکان مسافران نوروزی نیز در کرمان با سال های پیش متفاوت شده و ضرورت دارد از همه امکان ها از جمله مدارس در این زمینه بهره گرفته شود.

لذا معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمان می گوید در نوروز ۱۴۰۲، ۲۹۷ مدرسه شامل ۲ هزار و ۷۹۶ کلاس درس در استان پذیرش میهمانان نوروزی را برعهده دارند که ۱۱۲ کلاس به لحاظ تجهیزات و امکانات در سطح ویژه هستند، ۹۳۷ کلاس گروه الف و یکهزار و ۷۴۷ کلاس در گروه ب و ج طبقه‌بندی می‌شوند.

رضا امیری فرد روز پنجشنبه در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان با اشاره به راه‌اندازی ۱۷ پایگاه ستاد اسکان در این استان بر حفظ عزت و کرامت میهمانان نوروزی در ستادهای اسکان فرهنگیان تاکید کرد.

وی با اشاره به آغاز فعالیت مدارس در ستاد اسکان نوروزی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۲، تصریح کرد: ضرورت دارد همه مهمانان و زائران، کارت الکترونیکی بانکی به همراه داشته باشند و همه مدارس هم به دستگاه کارتخوان مجهز باشند، چرا که دریافت وجه نقد در ستادهای اسکان مجاز نیست.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمان اظهارداشت: تجهیز و بروزرسانی مدارس و مراکز رفاهی و خانه‌های معلم در دستور کار است و امیدواریم بتوانیم میزبانی شایسته‌ای از مهمانان نوروزی و زائران شهید سلیمانی داشته باشیم.

به گزارش ایرنا کرمان درحالی این روزها مانند سایر استان ها آماده مهیاسازی فضاهای اسکان مسافران نوروزی است که چندی قبل در دی ماه نیز آغوش به روی زائران مزار سردار دل ها همزمان با ایام سالگرد شهادت وی گشوده بود و براساس آمارها دهها هزار نفر در آن ایام وارد استان کرمان شد.

کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است. ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha