تیم والیبال شهداب یزد؛ یک گام تا تکرار قهرمانی

۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۴۸
کد خبر: 85045525
کاظم سبحان‌زاده
تیم والیبال شهداب یزد؛ یک گام تا تکرار قهرمانی

یزد- ایرنا- تیم والیبال شهداب یزد در اولین دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ برتر باشگاه‌های کشور، پاس گرگان را شکست داد و حالا فقط یک گام تا تکرار قهرمانی فصل گذشته فاصله دارد.

به گزارش ایرنا، مسابقه برگشت دور نیمه نهایی لیگ برتر بین دو تیم والیبال شهداب یزد و پاس گرگان در روز جمعه ۱۲ اسفندماه جاری در حضور تماشاگران در سالن فدراسیون برگزار می‌شود که در صورت غلبه بر حریف مدعی بار دیگر با اقتدار پا در بازی نهایی می‌گذارد.

شاگردان محمدرضا تندروان در تیم والیبال شهداب در سه ست متوالی با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۱ مقابل پاس گرگان به پیروزی رسیدند تا مدافع عنوان قهرمانی بار دیگر در آستانه صعود به دیدار نهایی لیگ برتر مردان قرار گیرد.

تیم شهداب در پایان مرحله گروهی با ۱۹ پیروزی، هفت باخت و ۵۴ امتیاز به عنوان تیم اول جدول رده‌بندی راهی مرحله بعد شد و در مرحله یک چهارم نهایی در دو مسابقه متوالی ایفاسرام اردکان را از پیش رو برداشت و حریف پاس گرگان در مرحله نیمه‌نهایی شد.

همچنین در دیگر مسابقه مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر قهرمانی باشگاه‌های کشور در بخش مردان تیم‌های لبنیات هراز آمل و پیکان تهران به مصاف هم می‌روند که در مجموع ۲ دیدار، برنده به بازی نهایی صعود می‌کند.

تیم والیبال شهداب یکی از ۲ نماینده استان یزد برای دفاع از عنوان قهرمانی باید همانند بازی دور رفت نیمه نهایی از همان ابتدای دیدار برگشت در خارج از خانه با برنامه‌ریزی و اقتدار برای شکست حریف و رسیدن به بازی نهایی اقدام کند که خارج از دسترس نیست.

بدون شک تیم والیبال پاس گرگان که جزو تیم‌های مدعی لیگ برتر کشور است و در مسابقات دور مقدماتی و پلی‌آف بازی‌های خوبی را مقابل رقبا به نمایش گذاشته برای جبران شکست بازی دور رفت با تمامی قوا وارد میدان می‌شود و باید نماینده یزد هوشیارانه اقدام کند.

تیم والیبال شهداب یزد؛ یک گام تا تکرار قهرمانی

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر با حضور ۱۴ تیم در یک گروه شامل تیم‌های فولاد سیرجان ایرانیان، شهرداری ارومیه، فولاد مبارکه سپاهان، لبنیات هراز آمل، سایپا تهران، شهرداری ورامین، شهداب یزد، شهرداری گنبد، هورسان رامسر، پیکان تهران، پاس گرگان، مس رفسنجان، راه‌یاب ملل مریوان و آذرباتری ارومیه پیگیری می‌شود.

در دور مقدماتی این دوره از رقابت‌ها، تیم‌ها در قالب یک گروه به صورت رفت و برگشت با هم مسابقه می‌دهند و سپس هشت تیم برتر راهی مرحله پلی‌آف خواهند شد و مرحله پلی‌آف لیگ برتر مردان به صورت دو برد از سه مسابقه برگزار خواهد شد.

شهداب یزد قهرمان فصل گذشته لیگ برتر کشور

در لیگ برتر سال ۱۴۰۱ دیدارهای مرحله گروهی بعد از ۲۶ هفته به پایان می‌رسد و علاوه بر این‌که هشت برتر به مرحله پلی‌آف صعود می‌کنند، تیم‌های یازدهم تا چهاردهم جدول مرحله مقدماتی در پلی‌آف خاص برای تعیین دو تیم سقوط کننده با هم رقابت‌ خواهند کرد.

تیم والیبال شهداب یزد برای نخستین بار با کسب دو پیروزی متوالی بر تیم مدعی و با سابقه پیکان تهران در سال گذشته با افتخار بر بام قهرمانی لیگ برتر باشگاه‌های کشور ایستاد.

استان یزد با حدود یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت ۴۸ هیات ورزش استانی ، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه دارد که حدود دو هزار نفر آنها در رشته والیبال فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha