نخستین کاروان راهیان نور مهاباد به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام شد+فیلم

مهاباد - ایرنا - اعزام حدود ۱۰۰ نفر از شهروندان مهابادی طی ۲ مرحله در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در جنوب کشور آغاز شد.

فرمانده سپاه مهاباد ظهر پنجشنبه در حاشیه اعزام این کاروان و در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این افراد در قالب ۲ کاروان جداگانه شامل بسیجیان محلات و خانوادگی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

سرهنگ اکبر نوروزی با بیان اینکه نخستین کاروان شامل ۴۰ نفر به مناطق جنوب کشور اعزام شدند، افزود: کاروان بانوان و کاروان خانوادگی نیز هفته آینده در مجموع به تعداد ۱۰۰ نفر راهی این مناطق عملیاتی خواهند شد.

وی اضافه کرد: این کاروان ها هر کدام به مدت سه روز در مناطق عملیاتی جنوب کشور اقامت خواهند داشت و در طی این مدت از مناطق جنگی دوران دفاع مقدس دیدن می‌کنند.

فرمانده سپاه مهاباد گفت: کاروان‌های راهیان نور فرصت مناسب و مغتنمی برای تعمیق باورهای انقلاب و ارزش‌های نظام و رشادت و ایثارگری شهدا و رزمندگان در بین نسل جوان بوده و این امر به تقویت روحیه ایثار و استکبارستیزی آنها کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: سپاه پاسداران و بسیج این شهرستان در سال‌های اخیر به عنوان متولیان اصلی کاروان‌های راهیان نور، نقش مهمی در فرهنگ سازی و تبیین آرمان‌های ایثار و شهادت داشته‌اند.

سرهنگ نوروزی ادامه داد: کاروان‌های راهیان نور بهترین عامل برای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان جامعه است که باید در جامعه ترویج پیدا کند.

شهرستان مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت، از مناطق جنگی شمال‌ غرب کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس به شمار می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha