شبکه های اجتماعی داخلی ۳۵ میلیون کاربر دارند

مشهد-ایرنا- معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز عالی فضای مجازی گفت: در حال حاضر در چهار شبکه اجتماعی داخلی روبیکا، سروش ایتا و بله ۳۵ میلیون کاربر یکتا داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم خالدی شامگاه پنجشنبه در همایش سراسری مداحان اهل بیت(ع) در مشهد افزود: با تلاش‌ها و حمایت‌های صورت گرفته از رسانه های اجتماعی داخلی اکنون ایتا به عنوان بزرگترین پیام رسان و شبکه اجتماعی داخلی ۱۴ میلیون کاربر فعال روزانه دارد و مشکل کلی نیز در سرویس دهی ندارد.

وی گفت: در اغتشاشات اخیر در کشور، تصمیم گرفته شد منبع و کانون فتنه هایی که مردم و حاکمیت را هدف قرار می داد مسدود شود اما این بار و بر خلاف مسدودسازی های گذشته، با تدابیر شورای عالی فضای مجازی، معادل داخلی رسانه های اجتماعی مسدود شده در کشور فعال شد و اکنون به  ما صاحب رسانه های اجتماعی داخلی هستیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز عالی فضای مجازی بیان داشت: فضای مجازی در حال ایجاد هویت های جدید برای ما است و گاهی شاهدیم هویت واقعی افراد با هویت مجازی آنها هیچ سنخیتی ندارد، دربعد کلان تر حتی فضای مجازی هویت ملتها را دچار تغییر و تحول می کند.

خالدی اضافه کرد: آنگونه که مقامات نظامی آمریکا، یکی از اهداف خود برای حضور در افغانستان را ایجاد هویت جدید با استفاده از فضای مجازی در افغانستان اعلام کرده اند.

وی بیان داشت: فضای مجازی با رسانه های سنتی تفاوت‌های متعددی دارد. ارتباط مخاطب با رادیو، تلویزیون و مطبوعات یک طرفه است حال آنکه فضای مجازی رسانه ای تعاملی دو سویه و چند سویه است، در فضای مجازی همزمان که مطالب دیگران را می گیریم، تولید محتوا، تایید و ابراز احساسات می کنیم و محتوای خود و دیگران را باز نشر می کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز عالی فضای مجازی افزود: فضای مجازی رسانه ای است که همه رسانه ها و مدل‌های رسانه را در خود تجمیع کرده و یکجا ارائه می دهد.

خالدی فضای سایبری ابزار قدرت در قرن ۲۱ عنوان کرد و گفت: همچنان که تصور زندگی بدون هوا ممکن نیست، فضای مجازی نیز امروزه مانند هواست و در همه اجزا زندگی ما ظهور و بروز دارد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز عالی فضای مجازی بیان داشت: در فتنه ۸۸ آمریکایی ها ظرفیت توییتر را پای کار آوردند چرا که مقامات آنان رسما گفته بودند توییتر برای براندازی جمهوری اسلامی از جریان سبز مهم‌تر است.

خالدی افزود: توییتر نظام را به چالش کشید، این شبکه اجتماعی ابزاری است که حکومت‌ها را تغییر می دهد و امروز توییتر به تاثیر گذارترین رسانه جامعه نخبگانی کشور تبدیل شده است.

وی گفت: ما در حوزه نظامی توانستیم با اتکا به توان داخلی موشک بسازیم و قدرت خود را به رخ دنیا بکشانیم اما در سال‌های گذشته وقتی دیدیم دشمن در بستر پلتفرم های پیام رسان علیه ما اقدام می کند آنها را مسدود کردیم ولی چون معادل داخی آنها را تولید نکرده بودیم فیلترینگ تغییری در دسترسی به آنها ایجاد نکرد.

خالدی بخش مهم فضای مجازی را رسانه های اجتماعی عنوان کرد و گفت: شاهد هستیم وقتی مداحان مطلبی را از فضای مجازی مطرح می کنند این مطالب و حتی پاسخ واکنش مداحان به یکدیگر مورد توجه کاربران قرار می گیرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز عالی فضای مجازی بیان داشت: اصلا توصیه نمی کنیم شما مداحان فضای مجازی خارجی را ترک کنید، چرا که شما برای آگاه سازی قشر خاکستری جامعه رسالت دارید.

خالدی تاکید کرد: اگر قرار است در رسانه های اجتماعی به توفیق برسیم نیازمند همکاری افرادی هستیم که میان نوجوانان و جوانان ما دارای اعتبارند.

وی ضمن تایید برخی کاستی ها در شبکه های اجتماعی داخلی گفت: همزمان که ارایه سرویس ها و خدمات بیشتر را در سکوهای داخلی طراحی و اجرا می کنیم به نگرانی کاربران و مشکلات آنها آگاه هستیم.

در نبرد فضای مجازی تلفات داده ایم

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز عالی فضای مجازی بیان داشت: زمین بازی امروز فضای مجازی است و نباید فراموش کرد ما اکنون در حال بازی در زمین دشمن هستیم و نباید تحت تاثیر این فضا باشیم.

خالدی اضافه کرد: متاسفانه امروز برخی خودی ها که قاعده بازی در زمین دشمن را نمی دانستند در تله دشمن گرفتار شده و ما در این میدان تلفات داده ایم.

شبکه های اجتماعی داخلی ۳۵ میلیون کاربر دارند

رئیس هیات مدیره خانه مداحان در حاشیه این همایش نیز به ایرنا گفت: این مجموعه که از سال ۸۸ فعالیت خود را آغاز کرده، فقط در تهران سه هزار عضو دارد.
مرتضی طاهری افزود: فعلا دو سال است هیات مدیره خانه مداحان با انتخابات مجمع برگزیده می شود و در سایر استان‌ها نیز فعالیت این مجموعه آغاز شده است.
وی شمار اعضا ۱۶ تا ۳۰ ساله این تشکل را حدود دو هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: ارائه خدمات فرهنگی، آموزش و رفاهی و یا تسهیلات معیشتی برای مداحان پیشکسوت و از کارافتاده از اهداف این تشکل تخصصی است.
رئیس هیات مدیره خانه مداهان افزود: ۴۰ نفر از مداحان دارای مدارک عالی تحصیلی، عضو خانه مداحان هستند و مجمع متخصصین را حول ارائه دوره های تخصصی فرهنگی برای اعضا جوان خانه مداحان تشکیل داده اند.

شبکه های اجتماعی داخلی ۳۵ میلیون کاربر دارند

همچنین در این همایش که با حضور علی بهادری جهرمی برگزار شد از شاعر و مداح اهل بیت(ع) سید جعفر ماه رخسار و مرحوم سید رضا موید تجلیل شد.

همایش سراسری مداحان اهل بیت(ع) از ۹ اسفند ماه با حضور حدود ۲۰۰ نفر از مداحان عضو در مشهد آغاز شد.

سواد رسانه ای، تحلیل حضور مداحان در فضای مجازی و جهاد تبیین در شعر، نوحه و سرود محورهای مطرح شده در این همایش است، این نشست تخصصی فردا جمعه به کار خود پایان می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha