۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۱۷
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85045659
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اثر هنری "حجاب میراث فاطمه (س)" در اهواز رونمایی شد

اهواز - ایرنا - همزمان با اعیاد شعبانیه، اثر هنری "حجاب میراث فاطمه (س)" با حضور رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور و جمعی از هنرمندان در اهواز رونمایی شد.

به گزارش جمعه ایرنا آیین رونمایی از تابلوی «حجاب میراث فاطمه» با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، حجت الاسلام آرش نیک نژاد مبدع سبک تداعی و نقاش این تابلو در اهواز برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام نیک نژاد نقاش تابلوی حجاب میراث فاطمه، در جمع خبرنگاران بیان کرد: کاشی کاری‌های این تابلو، نمادی از حرم شاهچراغ است که اشاره به شهدای حوادث تروریستی اخیر دارد.

وی در مورد مفهو این اثر افزود: در چادر حضرت زهرا(س) قسمتی از واقعه عاشورا با محوریت امام حسین(ع) کار شده و این مطلب را به مخاطب می‌رساند که حیا، عفت و حجاب ثمره خون امام حسین(ع) است.

نیک نژاد با اشاره به اینکه تابلوی حجاب میراث فاطمه، به سبک تداعی نقاشی شده است، گفت: این اثر از لحاظ مفهومی یک کار نو بوده و تا به حال در تاریخ نگارگری و نقاشی، اثری با موضوع حضرت زهرا(س) و یا عفاف و حجاب کار نشده است.

وی بیان کرد: همچنین در این تابلو یک شخص عریان کار شده که نماد کشف حجاب است و این مطلب را به مخاطب می‌رساند که اگر شخصی از حجاب و عفاف مراقبت نکند، روبروی امام حسین (ع) قرار می‌گیرد.

خالق این اثر همچنین گفت: در قسمتی از تابلو، نمایی از درختان بهشتی وجود دارد که نشان می دهد سرانجام حجاب و عفاف رستگاری و بهشت است.

وی در پایان از مسئولان استان تقاضا کرد که ضمن حمایت از هنرمندان، نسبت به حل مشکلات آنها تلاش کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha