تکمیل کریدورهای اصلی کشور برنامه ریزی اقتصادی کلان را آسان‌تر می‌کند

بوشهر - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت: اولویت این وزارت تکمیل کرویدورهای اصلی کشور است چرا که هرچه این شبکه و خط ریلی کشور زودتر تکمیل شود، برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های کلان اقتصادی امکان‌پذیرتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد بذرپاش روز جمعه در آیین افتتاح ۲ قطعه بزرگراهی در شهرستان کنگان استان بوشهر اظهار کرد: بر اساس این رویکرد تلاش شده تا سرمایه‌ها بر تکمیل کریورهای اصلی کشور که انتفاع اقتصادی بیشتری برای کشور دارد متمرکز شود.

وی افزود: با تکمیل و قرار گرفتن صنایع در این کریدورها، امکان جذب سرمایه‌گذار بهتر فراهم می‌شود.

بذرپاش با اشاره به کریدور یکهزار و ۸۰۰ کیلومتری نوار ساحلی جنوب کشور، گفت: قطعه بزرگراهی این کریدور در استان بوشهر باید تا سال ۱۴۰۳ تکمیل و بهره‌برداری شود.

برنامه ریزی برای ایجاد امنیت راه‌ها در ۸۸۰ نقطه حادثه خیز

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با وجود اولویت گذاری بر تکمیل کریدورهای اصلی کشور اما دیگر بخش‌ها مغفول نمانده و در زمان حاضر اصلاح ۸۸۰ نقطه حادثه خیز در کشور در دستور کار قرار دارد.

بذرپاش توضیح داد: برخی این نقاط با نصب یک روشنایی رفع می‌شود و برخی دارای یک گره ترافیکی سنگین هستند که نیازمند احداث تقاطع غیر همسطح با اعتباری معادل چندین کیلومتر بزرگراه است.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی مسئول ایجاد راه‌هایی امن در کشور است، گفت: با اینکه وضعیت خودروها و راه‌ها اکنون نسبت به ۲۰ سال اخیر خیلی بهتر شده اما شاهد افزایش آمار بالای خطای انسانی، بی دقتی و حوادث جاده‌ای مرگبار هستیم که باید با کارهای فرهنگی کاهش یابد.

بیشتر بخوانید

۲ قطعه بزرگراهی کریدور جنوب کشور در استان بوشهر افتتاح شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha