استان بوشهر در عین برخورداری از ظرفیت‌های گسترده محروم است

بوشهر – ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر در عین برخورداری از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گسترده اما خود از این ثروت محروم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز جمعه در نشست شورای برنامه ریزی استان که با حضور رئیس جمهور در بوشهر برگزار شد افزود: استان بوشهر با همه توانمندی و تولید ثروت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی از این عرصه توانمندسازی برخوردار نیست و دارای مشکلاتی است که باید مورد عنایت باشد.

وی اضافه کرد: نفت، گاز، صنایع، کشاورزی، اقتصاد دریا پایه، تجارت الکترونیک تنها بخشی از قابلیت‌های توسعه و پیشرفت استان بوشهر به شمار می‌رود.

صفایی بوشهری با تاکید بر ضرورت سرعت بخشی در اجرای خط راه آهن بوشهر – شیراز اضافه کرد: در سفر دور نخست برضرورت اجرای این پروژه ریلی تاکید شده اما با مشکلاتی روبرو شده که انتظار می‌رود نسبت به برطرف کردن این مشکل اساسی اقدام و در این سفر تصمیم گیری شود.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای خط ریلی مقاومت گفت: اجرای این خط ریلی ارزش استراتژیک بالایی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

صفایی بوشهری با تاکید بر ضرورت پرداخت به اقتصاد دریا پایه گفت: ۱۰ سال است که بحث اقتصاد دریا پایه در استان مطرح و نیاز است که به طور جدی به این موضوع پرداخته شود.

وی بر ضرورت پرداخت به فرهنگ، خانواده، توجه به سند اقتصاد دانش بنیان بعنوان سند بالا دستی، فعال شدن منطقه ویژه علم و فناوری، طرح جامع رفع فقر، اشتغال مولد و پایدار و توجه به جوانان تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha