۶۲۶ مرکز درمانی در قم طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند

قم- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت قم گفت: امسال ۶۲۶ مرکز درمانی در این استان از جمله بیمارستان، پزشک،‌ آزمایشگاه و فیزیوتراپی با بیمه سلامت قرارداد همکاری دارند.

عباس فتحی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: ۱۵۰ پزشک عمومی، ۱۱۶ پزشک متخصص، ۳۱ پزشک فوق تخصص، ۱۵۹ داروخانه، ۲۶ آزمایشگاه، ۳۵ فیزیوتراپی، ۷ مرکز جراحی محدود، ۹ بیمارستان، ۲۰ مرکز تصویربرداری، ۱ مرکز رادیوتراپی، ۱۶ دندانپزشک، ۸ مرکز ترک اعتیاد، ۲ ماما، ۵ مرکز توان‌بخشی و ۴۸ درمانگاه از جمله مراکز طرف قرار داد هستند.

وی اضافه کرد: مطالبات داروخانه‌ها و مراکز سرپایی تا پایان آذرماه و بیمارستان‌ها تا پایان آبان ماه پرداخت شده‌است.

وی بیان کرد: افزایش خدمات توان‌بخشی به‌ویژه به مددجویان تحت پوشش بهزیستی، به روز شدن پرداخت مطالبات مراکز و موسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد، افزایش تعهدات در حوزه دندانپزشکی، تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج برای پوشش هزینه‌های درمانی از جمله خدمات بیمه سلامت است.

فتحی افزود: صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در سازمان بیمه سلامت مستقر است و افراد دارای بیمه پایه مشمول خدمات می‌باشند؛ این صندوق به‌منظور جبران هزینه‌هایی است که بیماران دارند و تاکنون در تعهد بیمه نبوده، تشکیل شده‌است.

وی گفت:‌ استفاده از سامانه بیمه و یا مراجعه به مراکز طرف قرار داد ، دو روشی است که بیماران خاص و صعب العلاج می‌توانند از تخفیفات پیش بینی شده ،‌استفاده نمایند.

وی اضافه کرد:‌ ۹۵ درصد هزینه‌های درمان به‌صورت مستقیم در سامانه‌های بیمه بارگذاری می‌شود.

فتحی با بیان این‌که بعضی داروها تا حد رایگان است ،‌ادامه داد: در طرح فوق ۱۰۷ بیماری از جمله انواع سرطان مشمول این خدمات است که ۴۴ بیماری تاکنون بسته خدماتشان در سامانه‌های بیمه بارگذاری شده و بیماران نیز می‌توانند مستقیم به مراکز طرف قرارداد مراجعه و خدمات بگیرند.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت قم، تاکنون یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به حساب این افراد واریز شده و ۲ میلیارد تومان دیگر پرونده آماده واریز است.

وی خاطرنشان کرد: این صندوق مهم‌ترین خدمتی است که در دولت سیزدهم شروع شده و برای سال آینده نیز درخواست بودجه بیشتری شده‌است.

در حال حاضر ۶۴۰ هزار و ۸۳۱ شهروند این استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد، ۶۰ هزار نفر جزو سه دهک اول می‌باشند که به‌صورت رایگان بیمه شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha