۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۴۹
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85047159
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همایش ملی "آل بویه" در املش به کار خود پایان داد

۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۴۹
کد خبر: 85047159
همایش ملی "آل بویه" در املش به کار خود پایان داد

رشت - ایرنا - همایش ملی آل بویه که از سوم اسفندماه در شهرهای رشت و سیاهکل کار خود را آغاز کرده بود، امروز شنبه در میان استقبال گسترده مردم املش با حضور قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، استاندار گیلان و مسئولان شهرستانی به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا، در آئین اختتامیه همایش ملی آل بویه شهرستان املش علاوه بر مسئولان کشوری و استانی پورمحمدی محقق تاریخ شناسی ایرانی نیز در خصوص نقش و جایگاه موثر این خاندان در ترویج دین مبین اسلام مطالبی ارائه کرد.

همایش ملی آل بویه در محورهای مختلفی برگزار شد که یکی از آن بازشناسی خاندان حکومتگر آل بویه بود در این راستا در دانشگاه گیلان هسته آل بویه شناسی برای غنا بخشی به منابع پژوهشی و شناختی این خاندان تشکیل شد.

یکی از رهاوردهای این همایش ارائه حدود ۵۰ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش بود که پس از داوری و بازبینی نهایی، ۲۸ مقاله انتخاب و ارائه شد و به زودی نیز کتاب "مجموعه مقالات همایش آل بویه" چاپ شده و به عنوان منبع جدیدی پیش روی محققان قرار می گیرد.

همایش ملی آل بویه در شهرستان سیاهکل هم در مجتمع فرهنگی، هنری مهیار دیلمی این شهر با عنوان "نقش آل بویه در فرهنگ و تاریخ ایران و جهان اسلام " برگزار شد و در آن نقش و جایگاه خاندان آل‌ بویه در تاریخ اسلام و ایران دوره اسلامی در تبلیغ و ترویج فرهنگ شیعی و نیز تاریخ این سرزمین مورد واکاوی قرار گرفت.

آل بویه و جغرافیای گیلان، دیلمان و طبرستان، آل بویه و حکومت‌های ایرانی، آل بویه و تشیع، تأثیر آل بویه بر جهان اسلام، آل بویه و فرهنگ ایرانی، مفاخر آل بویه، تاریخ نگاری این خاندان، معماری عصر آل بویه، علم کلام و فقه در عصر آنان و علوم در عصر آل بویه از دیگر محورهای همایش ملی آل بویه در گیلان بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha