جایزه شهیده فاطمه اسدی به زنان نمونه کُرد اهدا شد

سنندج-ایرنا- زنان نمونه روستایی کُرد غرب کشور در نخستین دوره جایزه شهیده فاطمه اسدی در منطقه کامیاران تقدیر شدند.

به گزارش ایرنا، نخستین دوره جایزه شهیده فاطمه اسدی با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، مردم انقلابی و ولایتمدار با رویکرد شناسایی و تجلیل از زنان نمونه روستایی کُرد غرب کشور امروز در کامیاران برگزار شد.

زینب اختری مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور روز شنبه در نخستین دوره جایزه فاطمه اسدی با رویکرد معرفی و تجلیل از بانوان نمونه کرد روستایی در غرب کشور که در کامیاران برگزار شد، اظهار کرد: انتخاب مناسب جایزه اقتدار و شهامت با نام زنی که جانانه ایستاد و جانش را فدای خانواده و مردم سرزمینش کرد بی شک امری ماندگار و جاودانه خواهد بود.

وی این جایزه را پایه گذار رویکردی برای معرفی زنان موفق و توانمند کشور خواند و افزود: نیاز به ‌شناسایی و معرفی چنین الگوهایی به نسل جوان و نوجوان کشورمان داریم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور گفت: یکی از ویژگی های منحصر به فرد شهیده فاطمه اسدی این است که فقط برای خود و خانواده اش فداکاری نکرد بلکه او دغدغه امنیت و آسایش مردم را هم داشت.

جایزه شهیده فاطمه اسدی به زنان نمونه کُرد اهدا شد

اختری اضافه کرد: این شهیده بزرگوار که نمونه زن کُرد شجاع و حامی همسر و فرزندانش است با فهم درست و تشخیص به موقع و خوب موقعیت برای حمایت از همسرش که برای کمک به مردم جان خود را به خطر انداخته بود، وارد میدان جنگ شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور ادامه داد: شهیده فاطمه اسدی برای حفظ کیان خانواده خود تلاش کرد و وارد رایزنی با دشمن شد و تا مرز شهادت پایداری و پافشاری کرد.

در این جایزه از زنان هنرمند، نویسنده، رسانه ای، سمن محور، نام آوران، ورزشکاران، مبلغین دینی و مادران و همسران شهید روستا با اهدای تندیس و لوح سپاس تجلیل و قدردانی شد.

پیکر شهیده" فاطمه اسدی" پس از ۳۷ سال مفقود اثری در سال ۱۴۰۰ در مرز بین کردستان ایران و عراق تفحص و پس از آزمایش های "دی ان ای" هویت این شهیده مشخص شد.

شهیده فاطمه اسدی الگوی ماندگار صیانت از خانواده است

فرماندار شهرستان کامیاران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه مردم این شهرستان ۴۱۵ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند، اظهار کرد: اتفاقات و جانفشانی های زیادی در کردستان روی داده که در طول ۴۴ سالی که از عمر با برکت انقلاب اسلامی می گذرد تعدادی از آنها بازگو و شناسایی شده و تعدادی هم هنوز هم چون راز باقی مانده است.

کیوان شافعی ادامه داد: شهیده فاطمه اسدی به عنوان یک بانونی کُرد که با شهادت خود تبدیل به الگوی ماندگاری در عرصه صیانت از خانواده شد امروز برای همه مردم ما شناخته شده است.

امام جمعه شهرستان کامیاران هم در این مراسم با بیان اینکه شهید فاطمه اسدی سند مظلومیت زنان این سرزمین در دوران جنگ تحمیلی است، اظهار کرد: به شهادت رساندن این زن شهیده نشان از خباثت اپوزیسیونی است که امروز از مقام زن سوءاستفاده می کند.

حجت الاسلام احمد زارعی ادامه داد: مردم ما که جنایت های دشمنان را دیدند باید قدر انقلاب اسلامی را بیشتر بدانند.

آغازگر این برنامه، یکی از شاعران کُرد بود که چند قطعه شعر کُردی و فارسی را در رثای شهادت "شهادت دمی با قدیسان حق نشستن است، شهادت چراغ شاه راه کبریایی است" و نقش مادر در خانواده، قرائت کرد.

در این مراسم نوجوانان کامیارانی هم داستان زندگی فاطمه اسدی را در قالب نمایشی اجرا کردند که مورد استقبال حاضرین و تشویق آنها قرار گرفت.

در این مراسم قرار بود از فرنگیس حیدرپور زن شجاع کرمانشاهی که به دایه شیرین معروف است، زنی که در مقابل سربازان بعثی ایستاد و از خود و مردم روستایش دفاع کرد، در این مراسم تجلیل شود اما وی به دلیل کسالت جسمی نتوانست در گردهمایی زنان غیرتمند کُرد حضور داشته باشد.

کشور محمودی دختر شهیده فاطمه اسدی، ثریا مطهرنیا، سمیرا روشنی، روناک کنعانیان، شریفه اسکندری، انتها قبادی، دلنیا خالدیان، فروزان آذرنیا، جهان آرا معاذی، شرافت آقایی، سوسن ناصری، کیمیا الفتی، افسانه خانی از جمله زنان کُرد توانمند در بخش های مختلف بودند که موفق به کسب جایزه شهیده فاطمه اسدی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha