رسانه‌ها مشارکت عمومی را برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد فراهم کنند

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: رسانه ها بصورت هنرمندانه و ضمن حفظ کرامت افراد، مشارکت عمومی را برای جمع آوری کمکهای مردمی و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا عصر شنبه در جلسه هم اندیشی برای برگزاری جشن گلریزان سال ۱۴۰۲ در سنندج اظهار کرد: رسانه‌ها با فرهنگ سازی و جلب توجه مردم، می توانند نقش مهمی در کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد داشته باشند.

وی افزود: دستگاه اجرایی استان امسال نیز برای کمک به ستاد دیه استان از ظرفیت ادارات، سازمانها و اصناف استفاده و با مکاتبه و پیگیری های جدی نقش خود را ایفا خواهد کرد.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان هم بر ترویج صدقه، خیرات و معنویات در استان تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری کردستان هم گفت: هم اکنون ۳۰۴ نفر محکوم مالی در زندانهای استان بسر می برند که از این تعداد ۲۱۰ نفر جزو محکومان جرایم غیرعمد هستند.

حجت الاسلام سیدحسین حسینی اضافه کرد: نسبت به جمعیت، کمترین نرخ محکومین کیفری را در کشور داریم اما از حیث آمار محکومان مالی شرایط استان قابل قبول نیست.

وی افزود: در سال های گذشته در استان کمک‌های بسیار خوبی در جشن گلریزان جمع آوری شد و امیدواریم امسال نیز مبلغ جمع آوری شده خاص و ویژه در کشور باشد.

رئیس کل دادگستری کردستان تاکید کرد: بیشترین آمار دعاوی حقوقی در دادگستری استان، شامل اعسار از محکومیت و اعسار از هزینه دادرسی است و این موضوع بیان کننده کم برخوردار بودن استان کردستان است.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: امیدواریم با ورود جدی مدیران عالی استان کردستان، خیرین و نیکوکاران در جشن گلریزان سال ۱۴۰۲ در ماه مبارک رمضان، تعداد زیادی از این محکومان به آغوش خانواده هایشان بازگردند.

در پایان این جلسه، مصوباتی در راستای برگزاری هرچه باشکوه تر جشن گلریزان سال ۱۴۰۲ تصویب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha