۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۵۸
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85047551
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فراخوان جنبش اسیر فلسطین برای برگزاری راهپیمایی خشم

تهران- ایرنا- همزمان با اعتصاب اسرای فلسطینی علیه تصمیم‌های ناعادلانه در زندان‌های رژیم اشغالگر، جنبش اسیر فلسطین فراخوانی را برای برگزاری راهپیمایی خشم علیه این اقدامات صادر کرد.

به گزارش شنبه شب ایرنا از شبکه خبری المیادین، جنبش اسیر فلسطین با صدور فراخوانی خواستار برگزاری «راهپیمایی خشم» در فلسطین اشغالی در محکومیت اقدامات صهیونیست‌ها علیه اسرای فلسطینی شد.

این فراخوان درحالی صادر شده است که اسرای فلسطینی در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی در واکنش به اقدامات اداره زندان‌ها و «ایتامار بن گویر» وزیر تندرو امنیت داخلی این رژیم برای نوزدهمین روز متوالی به نافرمانی و اعتراض خود ادامه می‌دهند.

منابع رسانه‌ای فلسطین در این باره اعلام کردند که اقدامات اعتراضی اسرای فلسطین؛ شامل اعتصاب غذا در اعتراض به اقدامات اخیر علیه آنها و در همبستگی با اسرای زندان «النقب» در دستور کار قرار گرفته است.

شورش اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اعتراض به تصمیمات ایتامار بن گویر که آنها را از ساده‌ترین حقوقشان محروم کرده است، همچنان با قدرت ادامه دارد.

در زندان‌های صهیونیستی چهار هزار و ۷۸۰ فلسطینی اسیر هستند که در این میان، ۱۶۰ نفر از آنان کودک و ۲۹ نفر نیز زن هستند.

اسرای فلسطینی پیش تر در پیامی به وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هشدار داده‌ بودند که آماده مبارزه هستند و چیزی برای از دست دادن ندارند.

رژیم صهیونیستی برای مقابله با عملیات شهادت طلبانه در سرزمین‌های اشغالی و جلوگیری از تکرار آن، به فشار بیشتر به اسیران فلسطینی در زندان‌های این رژیم متوسل شده است.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» پیش تر نوشته بود «ایتمار بن گویر» به سازمان‌ زندان‌های این رژیم دستور داده است که تنها اسیران فلسطینی دو دقیقه می‌توانند حمام کنند.

براساس این گزارش، بن گویر همچنین دستور داده است که هر بند از زندان‌های رژیم صهیونیستی که فلسطینیان ساکن آن هستند، تنها یک ساعت آب داشته باشد.

از زمان روی کارآمدن دولت ائتلافی راست افراطی نتانیاهو و وزیران تندرویی چون بن گویر، شرایط اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تشدید شده است.

«بن گویر» که برای مقابله با حملات شهادت طلبانه جوانان فلسطینی راهی جز فشار به زندانیان فلسطینی ندارد، پیشتر نیز تهدید کرده بود که شرایط زندان‌ را سخت تر خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha