رسالت خطیر دانشگاهیان در مقطع کنونی روشنگری و جهاد تبیین است

کرمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه رازی کرمانشاه رسالت خطیر دانشگاهیان برای روشنگری و جهاد تبیین در جامعه در مقطع کنونی را یادآور شد و گفت: همه ما در شرایط کنونی تکلیف داریم که در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کرده و در جامعه و حتی در جمع‌های خانوادگی روشنگری کنیم.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، دکتر «محمدنبی احمدی» در سومین کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی استان کرمانشاه تأکید کرد: امروز این احساس در جامعه وجود ندارد که ما درگیر جنگ با دشمنان هستیم، لذا اگر روشنگری و تبیین نکنیم چه بسا دشمنان ذهن جوانان ما را شستشو داده و حقایق را بگونه‌ای دیگر بیان کنند.

وی با تبریک میلاد باسعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان افزود: امروز به برکت خون مطهر شهیدان و ایثار و از خودگذشتگی آنان، مرزهای دفاعی جمهوری اسلامی به آن سوی سوریه، عراق، یمن و لبنان منتقل شده است.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه یادآور شد: امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت اسلام عزیز و انقلاب شکوهمند اسلامی در اوج اقتدار قرار دارد و متهم است که به ابرقدرتی مانند روسیه پهباد می‌دهد این قدرت عظیم در حالی است که در دوران جنگ تحمیلی حتی سیم خاردار برای دفاع از خود نداشتیم.

وی، جمهوری اسلامی ایران را جزو پنج قدرت موشکی دنیا عنوان کرد و افزود: اگر امروز ما معادلات جهانی را تعریف کرده و در برابر ابرقدرتی مثل آمریکا ایستاده‌ایم، به برکت انقلاب و خون شهدا است.

دکتر احمدی شرایط کنونی کشور را با دوران دفاع مقدس مقایسه کرد و اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس، پاسداران وطن با تمام وجود به پاسداری از کیان ایران اسلامی مشغول بوده و لحظه‌ای غفلت نمی‌کردند و امروز هم باید چنین باشیم.

رسالت خطیر دانشگاهیان در مقطع کنونی روشنگری و جهاد تبیین است

وی در ادامه با اشاره به موضوع مسمومیت دانش آموزان گفت: از حدود سه ماه پیش مواردی از مسمومیت دانش آموزان در چندین مدرسه دخترانه در شهرهای قم و پس از آن بروجرد و تهران رخ داد که هنوز بینش درستی در مورد این وقایع نداریم و باید روشنگری شود.

رییس دانشگاه رازی ادامه داد: تمام هدف و برنامه دشمنان در قضیه مسمومیت دانش آموزان این است که این رخداد را با اغتشاشات اخیر کشور گره زده و از این اوضاع به نفع خود و برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب سود ببرند.

مسوول بسیج دانشجویی استان کرمانشاه نیز در این مراسم اظهار داشت: امروز شاهد برگزاری کنگره ۸۶ شهید دانشجو استان کرمانشاه برای سومین بار هستیم که همزمان با سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان در آمفی تئاتر دانشکده ادبیات، دانشگاه رازی در حال برگزاری است.

«امجدیان» زنده نگه داشتن یاد شهدای دانشجو و معرفی شهدای دانشجو به نسل دانشجوی امروز را از اهداف این کنگره دانست و افزود: ترویج گفتمان شهدای دانشجو از دیگر اهداف این کنگره است.

ادامه این همایش با خاطره گویی حجت الاسلام «حمیدرضا مهدوی ارفع» از راویان دوران دفاع مقدس همراه بود و در پایان نیز از خانواده شهدای دانشجو در استان تجلیل به عمل آمد.

استان کرمانشاه ۳۰ هزار ایثارگر دارد

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.
بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha