۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۱۶
کد خبر: 85048043
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعهد ایجاد اشتغال در ۲۷ شهرستان خراسان رضوی محقق شد

مشهد-ایرنا- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال تاکنون براساس اعلام سامانه رصد ۲۷ شهرستان از ۳۳ شهرستان این استان به تعهد ایجاد اشتغال خود به میزان ۱۰۰ درصد و یا بیشتر عمل کرده اند.

به گزارش ایرنا، محمد امین بابایی روز یکشنبه در نشست با فرمانداران خراسان رضوی افزود: تعهد ایجاد اشتغال در خراسان رضوی طی سال جاری ۱۰۵ هزار و ۵۲۶ شغل بود که اکنون ۱۰۲ هزار و ۴۹۱ شغل ایجاد شده است که نشانگر حدود ۹۶ درصد تعهد اشتغال در استان است.

وی ادامه داد: برخی شهرستانها ۱۳۰ ،۱۴۰ و حتی تا ۱۸۰ درصد میزان تعهد اشتغال خود را محقق کرده اند و ۶ شهرستان نیز نتوانسته اند اشتغال زایی کافی داشته باشند .

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: به عنوان مثال مشهد هنوز باید هفت هزار شغل ایجاد کند تا به سقف ۱۰۰ درصدی تعهد شهرستانی خود عمل کند اما سایر شهرستانها این کمبود را جبران کرده اند.

بابایی خاطر نشان کرد: فرمانداران مد نظر داشته باشند نمی توانند عملکرد اشتغال زایی خود در سال جاری را در سال آینده ارسال و ثبت کنند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست گفت: در قالب اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بالغ بر ۴۰۰ طرح کوچک و بزرگ در حوزه صنعت و معدن در استان شناسایی شده است که البته کارخانه های راکد در این بخش نگنجیده است.

امیر رضا رجبی افزود: از این تعداد طرح با توجه به بزرگی و اهمیت، ۶۵ طرح از سراسر استان برگزیده شده تا به عنوان طرح های شاخص اقتصاد مقاومتی تا پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل شود.


موافقت با صدور ۶ هزار مجوز کسب و کار در خراسان رضوی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی نیز در جمع فرمانداران استان گفت: طی ۱۱ ماه سال جاری ۱۸ هزار درخواست مجوز از استان در بخش های مختلف در درگاه ملی مجوزها ثبت شده است.

رضا خواجه نائینی افزود: از این تعداد درخواست با ۳۴ درصد موافقت شده و به آنها پاسخ داده شده است و ۳۰ درصد نیز به دلیل نقص مدارک در جریان روند تکمیل مدارک هستند.

وی گفت: بقیه درخواست ها نیز یا مطابق ضوابط رد شده اند و یا متقاضی درخواست مجوز، از ادامه پیگیری خود منصرف شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با پیگیری استاندار خراسان رضوی از فروردین ماه سال آینده گزارش صدور مجوز ها براساس عملکرد دستگاه ها ارائه خواهد شد، به عنوان نمونه گزارش درگاه ملی مجوزها، نشان می دهد اداره صمت به چه میزان درخواست صدور مجوز خود رسیدگی کرده و پاسخگوی مردم بوده است.

خواجه نائینی افزود: از تابستان سال بعد نیز فرمانداران به سامانه صدور مجوزها دسترسی خواهند داشت تا عملکرد دستکاه های محلی را در خصوص میزان رسیدگی به صدور درخواستهای کسب و کار رصد کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha