کوتاه‌سازی، ابتدای مسیر تجربی برای فیلمسازی است

عسلویه- ایرنا- تهیه‌کننده سینما و تلویزیون گفت: ساخت فیلم‌های کوتاه اول مسیر تجربی برای ساخت فیلم است و موضوع مهم در دنیای فیلمسازی، همت است.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا اعزامی به عسلویه، محمدرضا شفیعی روز یکشنبه در کارگاه آموزشی تفاوت‌های تهیه‌کنندگی در سینما و سریال در دهکده مقاومت عسلویه اظهار داشت: این روزها، فیلمسازی خیلی ساده است و با همین تلفن‌های همراه هم در حد تجربی می‌شود این کار را انجام داد. قابلیتی که تا دو دهه پیش امکان فراهم‌سازی آن نبود. در تمام دنیا هم برای این که فیلمسازان آثار و کارهای خود را نشان دهند باید مسیر تجربی را طی کنند.

وی افزود: بسیاری از فیلمسازان مسیر تجربی را پیمودند و در ابتدا دستیار کارگردان بودند و با همتی که داشتند به آنچه می‌خواستند رسیدند.

شفیعی همچنین درباره نحوه برآورد هزینه ساخت فیلم گفت: بر اساس فیلمنامه و آنالیز است که برآورد هزینه فیلم تعیین می‌شود که این برآوردها در برخی بخش‌ها ثابت و برخی بخش‌های دیگر متغیر است.

وی تاکید کرد: باید فیلمنامه را درست آنالیز کنیم تا با هزینه درستی کار ساخته شود اما در این میان مهمترین عنصر در برآورد هزینه فیلم، شوتینگ است. فیلمی در یک ماه و فیلمی دیگر در یک سال ساخته می‌شود و هزینه‌ ساخت بستگی به مدت زمان فیلمبرداری دارد.

شفیعی همچنین گفت: فرآیند فیلمسازی آنی و اتفاقی نیست. زمانی وارد دنیای حرفه‌ای سینما شوید که به خوبی آموخته باشید تا بتوانید در کنار فیلمسازان مطرح قرار گیرید.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شامگاه چهارشنبه ۱۷ اسفند به کار خود پایان می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha