۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۵۶
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85048320
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استانداری خوزستان: ۶۷ هزار فرصت شغلی جدید در استان ایجاد شد

آبادان - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۶۷ هزار فرصت شغلی جدید بر اساس آمار تامین اجتماعی در بخش‌های مختلف فعالیت های اقتصادی استان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا رضا فتوحی یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند اظهارکرد: سال گذشته فقط ۲۲ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شد ولی با توجه به نگاه خاص دولت به استان زمینه ایجاد شغل جدید در خوزستان رشد خوبی را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر رقابتی کردن اقتصاد با تکیه بر دانش بومی و همچنین حمایت از تجارت و بازرگانی برای رونق کسب و کارهای استان خوزستان افزود: منطقه آزاد اروند بواسطه همجواری با کشور عراق می‌تواند ظرفیت بالا و اثرگذاری خوبی در رونق اقتصادی استان داشته باشد.

فتوحی گفت: برای فعال کردن این ظرفیت ها در کشور عراق که از جمعیت۴۰ میلیون نفری برخوردار است باید تجارت روان در مرزهای استان از جمله شلمچه برقرار شود تا فرآیند مبادلات اقتصادی 2 کشور بیش از پیش تسهیل گردد.

وی بر ایجاد زمینه مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاداروند تاکیدکرد و افزود: تولید ثروت در این منطقه امری ضروریت است و به دنبال آن برای مردم ساکن در شهرهای آبادان و خرمشهر نیز باید مشوق هایی اقتصادی مانند امتیاز واردات وسایل سرمایشی درنظر گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت:منطقه آزاد اروند به‌واسطه همجواری با کشورهای حاشیه خلیج فارس بخصوص کشور عراق می‌تواند میزبان همایش‌های و نمایشگاه بین‌المللی مانند مناطق آزاد کیش و قشم باشد.

معاون استانداری خوزستان: ۶۷ هزار فرصت شغلی جدید در استان ایجاد شد

به گزارش خبرنگار ایرنا در ادامه امام جمعه آبادان نیز توجه به عمران شهری و ایجاد اشتغال در منطقه آزاد اروند را خواستار شد و گفت: دوگانگی و وسعت زیاد منطقه باعث ایجاد ناهماهنگی در شهرهای آبادان و خرمشهر شده است که باید برطرف شود.

حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی افزود: همه باید از قانون پیروی کنند بنابراین مدیری که مورد تایید نظام جمهوری اسلامی است نباید تحت تأثیر فشارهای سیاسی باشد و از این فشارها رنج ببرد.

به گزراش خبرنگار ایرنا امام جمعه خرمشهر هدف اصلی از تشکیل سازمان منطقه آزاد اروند را تسهیل سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه‌گذار و توسعه اقتصادی آبادان و خرمشهر دانست و افزود: هنوز به بعد از ۱۸ سال از تشکیل سازمان منطقه آزاد اروند به منطقه به اهداف خود نرسیده است.

معاون استانداری خوزستان: ۶۷ هزار فرصت شغلی جدید در استان ایجاد شد

حجت‌الاسلام محمدجواد عادل پور گفت: منطقه آزاد اروند به تحول ساختاری نیاز دارد و بدون شک ثبات مدیریت، عدم دخالت و نگاه سیاسی به آن از ارکان توسعه آبادان و خرمشهر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه عدم اعمال ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه، در منطقه مانع‌تراشی خواهد کرد و تعارض منافع ایجاد می‌کند، اظهار کرد: دولت و دبیرخانه باید در این خصوص تصمیم لازم را اتخاذ نمایند و برای مناطق آزاد، چشم‌انداز تبیین کنند.

در این مراسم در حکمی از سوی وزیر اقتصاد و دارایی علی زارعی به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد اروند معرفی و از ازحمات محمدرضا اسکندری تقدیر شد.

علی زارعی از خرداد ۹۵ تا آذر ۹۷ مدیرمنطقه جنوب شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) بود و بعد از آن مدیرعامل جدید شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) شد.

محمدرضا اسکندری در مهرماه ۱۴۰۰ به عنوان مدیر عامل منطقه آزاد اروند منصوب شده بود.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha