۱۲ هزار میلیارد تومان از دارایی‌های خراسان رضوی به کمیته مولدسازی ارسال شد

مشهد-ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: نزدیک به ۱۲ هزار میلیارد تومان از دارایی‌های دستگاه های اجرایی در استان به کمیته هفت نفره مولدسازی اموال و دارایی‌های دولت ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد خدایی روز یکشنبه در نشست با فرمانداران خراسان رضوی افزود: طرح مولدسازی دارای اهمیت است، چراکه تامین اعتبار برخی پروژه ها از طریق اجرای طرح تحول و برخی نیز از طریق مولد سازی خواهد بود.

وی بیان داشت: فقط از یک دستگاه در خراسان رضوی حدود ۴۰ ملک را برای کمیته مولد سازی اعلام کرده ایم.

خدایی ادامه داد: با حضور در برخی شهرستانها شاهد وجود اماکن و قطعات زمین بلااستفاده در اختیار دستگاه های اجرایی محلی بودم که استفاده از آنها می تواند اقتصاد، کشاورزی و صنعت یک شهر به ظاهر کم برخوردار را متحول کند.

وی گفت: آنچه برعهده فرمانداران است رصد و شناسایی زمین ها و املاکی است که می تواند در قالب مولدسازی بهره برداری و به دبیرخانه مربوطه در اقتصاد و دارایی استان خراسان رضوی اعلام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در ادامه خاطر نشان کرد: ۶۰ درصد اعتبارات مصوبات سفر فروردین ماه امسال ریس جمهور تا امروز تخصیص یافته است.

خدایی خطاب به فرمانداران خراسان رضوی افزود: مجموع اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور ۲۶ هزار میلیارد تومان بود که ۶۰ درصد آن به صورت نقدی تخصیص یافته است.

وی گفت: پیگیری فرمانداران به عنوان یک مطالبه محلی در خصوص تامین و تخصیص بودجه می تواند موجب تسریع در روند تکمیل پروژه ها شود.

فعالیت سامانه بارشی جدید

مدیر کل بحران استانداری خراسان رضوی نیز گفت: در تشکیل شورای مدیریت بحران در شهرستانها با مشکل مواجه هستیم، سازمان مدیریت بحران کشور برگزاری این جلسات را رصد و پیگیری می کند.

محسن‌ نجات افزود: برخی از شهرستانها جلسه شورای مدیریت بحران را در سال جاری تشکیل نداده اند و البته برخی شهرستانها نیز مطابق نیاز رفتار کرده اند.

وی همچنین بیان داشت: با توجه به ورود سامانه بارشی خاص از هفته بعد به استان، لازم است فرمانداران نسبت به لایروبی پل ها و بازبینی عملکرد تاسیسات راه ها اقدام کنند.

مدیر کل بحران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: البته ورود این سامانه بارشی پربار را با توجه به وضعیت کنونی و نامناسب ذخیره آب سدها را به فال نیک می گیریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha