آشنایی با سبک زندگی شهدا از اهداف اردوی راهیان نور است

اردبیل - ایرنا - مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل گفت: یکی از مهمترین اهداف اردوی راهیان نور آشنایی دانشجویان با سبک زندگی شهدا است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین محمد علمداری فرد روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: آشنایی با سبک زندگی شهدا، ترویج روحیه ایثار و شهادت و اینکه شهدا با کمترین امکانات بر دشمنان تا بن دندان مسلح غلبه کردند و یک وجب از خاک کشور به تصرف دشمنان در نیامد، از جمله مهمترین اهداف اردوی راهیان نور است.

وی با بیان اینکه تمامی شهدای دانشجو نخبه بودند، اظهار کرد: در اردوی راهیان نور جوانان و دانشجویان باید نهایت استفاده را از این اقدام فرهنگی بکنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل با اشاره به اعزام هزار و ۳۰۰ دانشجو از استان اردبیل به اردوی راهیان نور در سال جاری، بیان کرد: امروز یکشنبه چهاردهم اسفندماه ۷۰۰ دانشجوی دختر و روز چهارشنبه هفدهم اسفندماه نیز ۶۰۰ پسر به اردوی راهیان نور اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه هیچ هزینه ای از دانشجویان در رادوی راهیان نور دریافت نمی شود، اضافه کرد: پارسال در مجموع ۳۵۰ دانشجو از استان اردبیل به اردوی راهیان نور اعزام شده بودند که این رقم امسال حدود چهار برابر افزایش یافته است.

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل با بیان اینکه مدت زمان اردوی راهیان نور دانشجویان هفت روز است، ادامه داد: برنامه های متنوعی از جمله بازدید از یادمان بیت المقدس، یادمان طلائیه، یادمام اروند رود، یادمان شلمچه، بیمارستان امام حسین (ع) و معراج شهدای اهواز از جمله آنها است.

حجت الاسلام علمداری فرد گفت: علاوه بر این برای آشنایی دانشجویان اعزامی از پیشرفت های انقلاب اسلامی، برنامه های متنوعی در قالب "راهیان پیشرفت" از جمله بازدید از مجتمع پتروشیمی بندر امام خمینی (ره)، پتروشیمی ماهشهر، منطقه چهارم نیروی دریایی و منطقه ویژه اقتصادی تدارک دیده شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه جهاد تبیین یکی دیگر از مهم ترین اهداف اردوهای راهیان نور است بر همین اساس در هر اتوبوس یک روحانی برای آقایان و یک مبلغه نیز برای خانم ها روایت گری خواهد کرد تا بصیرت دانشجویان و اعزام شدگان افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، کاروان راهیان نور از سال ۱۳۷۶ آغاز شده‌است، این حرکت بعد از پایان جنگ ایران و عراق، توسط گروه‌های مردمی خود جوش متشکل از رزمندگان شکل گرفت که در ایامی خاص نظیر عید نوروز، ایام محرم و ... کاروان‌هایی را برای بازدید از مناطق جنگی سامان می‌دادند و محل‌هایی نظیر یادمان‌های فعلی شلمچه، اروند کنار و فتح المبین مورد بازدید این کاروان‌ها قرار می‌گرفت. این روند تا سال ۱۳۷۶ ادامه پیدا کرد.

در سال ۱۳۷۷ بسیج دانشجویی از ظرفیت‌های اردوهای راهیان نور استفاده کرد و اعزام کاروان‌های دانشجویی شروع شد، سپس بسیج محلات نیز شروع به اعزام کاروان‌های راهیان نور کرد.

روز ۲۰ اسفندماه به مناسبت نخستین حضور مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای در راهیان نور "روز ملی راهیان نور" نامگذاری شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha