۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۵۱
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 85048687
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر وزیر دفاع آمریکا به اردن

۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۵۱
کد خبر: 85048687
سفر وزیر دفاع آمریکا به اردن

تهران-ایرنا- وزیر دفاع آمریکا امروز یکشنبه در ابتدای سفر منطقه‌ای خود که شامل فلسطین اشغالی و مصر نیز می‌شود، از اردن بازدید کرده است.

به گزارش ایرنا، «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده که به عنوان بخشی از یک سفر منطقه‌ای شامل مصر و فلسطین اشغالی، امروز وارد اردن شده است، گفت که ایالات متحده به دنبال توسعه روابط مشارکت راهبردی با اردن است.

آستین گفت: شراکت استراتژیک بین ایالات متحده و اردن قوی است و ما نیز به نوبه خود قصد توسعه آن را داریم.

تلویزیون الحدث به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که دو طرف علاوه بر مسائل همکاری دوجانبه، در مورد وضعیت کرانه باختری که این روزها شاهد تشدید خشونت بین شهرک نشینان و فلسطینیان است، گفت‌وگو خواهند کرد.

در ۲۶ فوریه، نشستی در بندر عقبه دریای سرخ بین «ماجد فرج» رئیس سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین و «رونین بار» مدیر سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) برگزار شد که واکنش گسترده گروه‌های مقاومت فلسطین را به همراه داشت.

هدف از این نشست بازگرداندن هماهنگی و همکاری امنیتی بین رام الله و تل آویو در ماه مبارک رمضان ارزیابی شده است.

نشست عقبه روز یکشنبه هفته گذشته در اردن با حضور مقامات صهیونیست، ایالات متحده، مصر و کشور میزبان برگزار شد که در تازه ترین جنایت رژیم صهیونیستی در نابلس، ۱۱ فلسطینی شهید و بیش از ۱۰۲ تن دیگر زخمی شدند.

گروه‌های مقاومت با اشاره به این که، این نشست به سود ملت فلسطین نیست، بلکه یک خدمت بی مزدو مواجب به رژیم صهیونیستی است، تصریح کردند: «به جای توافق امنیتی با اسرائیل، تشکیلات خودگردان به سمت اتحاد ملی پیش رود».

«باسم نعیم» رئیس اداره سیاسی و روابط خارجی جنبش حماس در غزه در این باره گفت که هدف اعلام شده از این نشست، یافتن چگونگی کنترل تنش‌ها و خشونت‌ها در اراضی فلسطینی است، در واقع هدف حقیقی آن، یافتن راهی برای اجرای طرح امنیتی آمریکا و به دست خود فلسطینی‌ها برای سرکوب مقاومت ملت فلسطین و مهار امیدهای این ملت برای رسیدن به آزادی و استقلال است.

وی تأکید کرد: به رهبران تشکیلات خودگردان می گوییم که تمام طرح های امنیتی پیشین آمریکایی‌ها در سرکوب اراده ملت فلسطین به همراه مقاومت و رهایی آنها از اشغالگری شکست خورده است، همچنان که طرح‌های واشنگتن نمی تواند مانع از حمایت از شما در برابر خشم مردم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha