۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۰۱
کد خبر: 85049027
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کره جنوبی از حل چالش غرامت کارگران زمان جنگ با ژاپن خبر داد

تهران- ایرنا - کره جنوبی امروز دوشنبه راه حل خود را درباره مساله مورد مناقشه با ژاپن پیرامون غرامت کارگران زمان جنگ در راستای ترمیم روابط دوجانبه دو کشور که سالهاست به عنوان مسئله ای لاینحل باقی مانده ارائه کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از کیودو، راه حل مسئله غرامت کارگران زمان جنگ نخستین بار در ماه ژانویه سال جاری میلادی در سئول به شکل عمومی مطرح شد چنان که مراکزی در بنیاد حمایت از دولت کره جنوبی به جای درخواست از ۲ شرکت ژاپنی به دستور دادگاه کره جنوبی غرامت را به شاکیان کره ای پرداخت کند.

این اقدامات نشانگر اشتیاق یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی که ماه مه سال گذشته میلادی به ریاست جمهوری انتخاب شد، برای بهبود روابط دو کشور ژاپن و کره جنوبی در میانه افزایش تنش ها و تهدیدهای موشکی و هسته ای از سوی کره شمالی در کنار تقویت روابط تجاری دو کشور است.

هنوز مشخص نیست آیا این برنامه در نهایت منجر به حل و فصل این مناقشه میان دو کشور خواهد شد یا خیر. چرا که حزب مخالف دولت کره جنوبی و طرفداران حزب کارگر خواستار معذرت خواهی از سوی طرف یاپنی و پرداخت غرامت شدند.

پارک جین وزیر امور خارجه کره جنوبی در کنفرانس خبری ابراز امیدواری کرد روابط آینده با ژاپن برپایه اعلامیه مشترک دو کشور در سال ۱۹۹۸ که می گوید روابط دو کشور نباید متوقف بماند پیشرفت خواهد کرد.

در پاسخ به راه حل ارائه شده از سوی کره جنوبی، دولت ژاپن نیز برنامه ریزی می کند تا تحریم های اعمال شده در ماه ژوئیه ۲۰۱۹ بر روی تراشه هایی که به کره جنوبی صادر می شود را بردارد و این کشور را در " فهرست سفید" شرکای تجاری قابل اعتماد قرار دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha