۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۳۹
کد خبرنگار: 5333
کد خبر: 85049343
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیام تسلیت کانون نمایش‌نامه‌نویسان برای یارعلی پورمقدم

تهران- ایرنا- کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان ایران در پی درگذشت یارعلی پورمقدم، نمایشنامه‌نویس و داستان‌نویس پیام تسلیتی منتشر کرد.

به گزارش ایرنا، متن پیامی که کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان ایران در پی درگذشت یارعلی پورمقدم، نمایشنامه‌نویس و داستان‌نویس منتشر کرده‌، به شرح زیر است: دریغا نویسنده‌ بزرگ دیگری را در این روزگار تلخ و کج‌مدار از دست دادیم. یارمان، یارعلی پورمقدم، از سال‌های دور و دیر تا این واپسین ماه‌ها، از آه ای اسفندیار مغموم خود تا یادداشت‌های همین حوالی‌ خویش، با بیش از ده‌ها متن داستان و نمایش‌نامه، ما را به سرزمین ذهن و خیال‌ش، مهمان کرده بود. هم برای‌مان کافه‌شوکایی خاطره‌انگیز خلق کرد و هم برای‌مان کافه‌شوکایی سرود که تا همیشه در ذهن‌مان جاری و ساری خواهد ماند.

کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران، سفر غم‌گنانه و بی‌بازگشت یارعلی پورمقدم را به خانواده‌ عزیز و محترم‌ش و نیز به دوست‌داران دنیای قلم و هنر تسلیت می‌گوید و در میانه‌ اسفندماه به سوگ‌ش می‌نشیند.

پیام تسلیت کانون نمایش‌نامه‌نویسان برای یارعلی پورمقدم

یارعلی پورمقدم، داستان‌نویس و صاحب کافه شوکا، روز جمعه ۱۲ اسفند درگذشت.

به گزارش ایرنا، پورمقدم متولد ۱۳۳۰ در مسجدسلیمان بود و در ۷۱ سالگی از دنیا رفت.

او تحصیلات ابتدایی را در شهر مسجد سلیمان گذراند. سپس به تهران آمد و پس از گذراندن دوره دبیرستان، به دانشگاه مازندران رفت و در رشته اقتصاد فارغ التحصیل شد. نمایشنامه نویسی را با آه اسفندیارمغموم آغاز کرد و با همین اثر برنده جایزه نمایشنامه‌نویسی جشن هنر طوس در سال ۱۳۵۶ شد.

یارعلی پورمقدم صاحب و کافه‌چی کافه شوکا در مرکز خیابان گاندی بود؛ کافه‌ای که یکی از پاتوق‌های معروف هنرمندان و نویسندگان در تهران است.

آینه، مینا، آینه، ای داغم سی رویین‌تن، گنه گنه‌های زرد، حوالی کافه شوکا، یادداشت‌های یک قهوه چی، یادداشت‌های یک اسب، رساله هگل، تیغ و زنگار، مجهول الهویه، پاگرد سوم، ده سوخته و یادداشت‌های یک لاابالی از جمله دیگر آثار به جا مانده اوست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha