راستینه: وزارت کشور مدل مسابقات قهرمان شهر را به سراسر کشور انعکاس دهد

تهران- ایرنا- رییس کمیته ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: شناسایی استعدادهای ناب ورزشی از دل محلات، فرصتی برای ورزش قهرمانی است که از طریق وزارت کشور و مسابقات قهرمان شهر گسترش یابد.

به گزارش ایرنا، احمد راستینه برگزاری جام قهرمان شهر را گامی موفق در راستای توسعه ورزش همگانی برشمرد و اظها کرد: شهرداری‌ها در خط مقدم ارتباط با مردم در کف محلات هستند لذا طراحی مسابقاتی که از دل محلات آغاز می‌شود و به صورت گسترده تمام مناطق را در برمی‌گیرد، اقدام بسیار ارزنده‌ای است که نه تنها موجب توسعه ورزش همگانی می‌شود، بلکه زیرساخت‌های توسعه ورزش قهرمانی را نیز فراهم می‌کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به نقش فدراسیون‌ها که در امر داوری رقابت‌های یاد شده نیز حضور موثر دارند، افزود: حضور فدراسیون‌ها با هدایت شهرداری‌ها در عرصه مسابقات محلات در واقع استفاده از ظرفیت‌های ناشناخته‌ای است که در مناطق مختلف یافت می‌شوند.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد مستعد در محلات هستند که به ظرفیت‌ها و امکانات ورزشی دسترسی ندارند ولی درجریان این مسابقات، کشف و شناسایی می‌شوند و به این ترتیب ظرفیت‌های رشد و ارتقای ورزش جامعه بیش از پیش فراهم می‌شود. بر این اساس، برگزاری مسابقاتی همچون جام قهرمان شهر از سوی شهرداری تهران قابل تقدیر است.

راستینه به لزوم استفاده از این تجربه موفق در سایر کلان‌شهرهای کشورمان اشاره کرد و افزود: این تجربیات باید به سایر شهرداری‌های کلانشهرها انتقال داده شود و در این میان، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور می‌تواند نقش موثری داشته باشد و این مدل را به سراسر کشور انعکاس دهد و حتی می‌تواند از شهرداری‌ها برای نقش آفرینی بیشتر در راستای ارتقای مولفه‌ها و شاخص‌های سلامت و ورزش استفاده کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha