هیچگونه  نگرانی در مورد دانش آموزان دارای علائم شبیه مسمومیت وجود ندارد

ایلام - ایرنا - معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: بررسی های دانشگاه علوم پزشکی نشان می دهد هیچگونه مورد نگران کننده ای که سلامت دانش آموزان را تهدید کند، تاکنون مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدسبحان حسنی روز دوشنبه در پایان نشستی پیرامون بررسی وضعیت دانش آموزان دارای علائم شبیه مسمومیت در این استان، اظهار کرد: در پی دریافت گزارش هایی مبنی بر وجود علایم شبیه مسمومیت، تنفسی و سرگیجه در برخی از دانش آموزان شهرهای مختلف استان و انتقال تعدادی از آنها به مراکز درمانی بررسی‌های دقیقی توسط کارشناسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی انجام گرفت.

وی افزود: گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان حاکیست پس از آزمایشات متعدد مورد نگران کننده ای مشاهده نشده است و دانش آموزانی که دارای علایمی همچون تهوع و سرگیجه بودند، هیچگونه عارضه ای آنها را تهدید نکرده و بیشتر ناشی از استرس، اضطراب و بار روانی است.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: تعدادی از این دانش آموزان برای احتیاط و جلوگیری از هرگونه مسئله ای در مراکز درمانی بستری شدند که بنا بر تشخیص پزشکان همه آنان ترخیص شده اند.

حسنی یادآور شد: تمامی بررسی ها در حوزه های مختلف مسئله نگران کننده ای را نشان نمی دهد و از این جهت خانواده ها اضطرابی نداشته باشند.

وی اضافه کرد: ارگان های مسئول نیز برای هرگونه مشکل احتمالی آمادگی کامل دارند تا در صورت وقوع به سرعت تمهیدات لازم را انجام دهند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار ایلام یادآور شد: انتظار داریم والدین دانش آموزان دلهره و اضطرابی در این خصوص ناشی از برداشت و تحلیل های نادرست نداشته باشند و این فضای ایجاد شده را مدیریت کنند تا این موضوع نیز حل و فصل شود.

حسنی گفت: مسوولان ذیربط اگر به مواردی برسند که این مسئله ناشی از اقدامات سازمان یافته بوده است، حتما برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به تاکید امروز مقام معظم رهبری مبنی بر شناسایی دلایل این موضوع و برخورد عبرت آموز با خاطیان تاکید کرد: سلامت دانش آموزان خط قرمز و اولویت اصلی است و در این زمینه با هیچ کس مماشات صورت نمی گیرد.

معاون استاندار ایلام خاطرنشان کرد: مسوولان علوم پزشکی و آموزش و پرورش پای کار هستند و در کنار آن در مباحث امنیتی نیز به شکل محسوس و نامحسوس فعالیت ها برای دلایل بروز این مسئله در جریان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha