۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۴۹
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85051033
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استولتنبرگ: ناتو قابلیت‌های دفاعی بوسنی و هرزگوین را افزایش می‌دهد

تهران- ایرنا- ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفت که این پیمان نظامی در راستای افزایش قابلیت‌های دفاعی بوسنی و هرزگوین کمک‌های خود به این کشور را افزایش خواهد داد.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، استولتنبرگ سه‌شنبه در کنفرانسی خبری در بروکسل اظهار کرد: ما حمایت‌های قابل توجه خود از بوسنی و هرزگوین و تقویت توانمندی‌های دفاعی آن کشور را ادامه خواهیم داد.

وی همچنین پس از دیدار با «بایرام بگی» رئیس جمهوری آلبانی در بروکسل گفت: ما درباره تعهد ناتو در قبال کشورهای غرب بالکان رایزنی کردیم.

به گفته استولتنبرگ، دو طرف در خصوص اهمیت حضور ناتو در منطقه از جمله نیروهای حافظ صلح ناتو در کوزوو نیز گفت‌وگو کردند.

«آلبین کورتی» نخست وزیر کوزوو در ماه ژانویه اظهار کرد که کشورش مایل است پرسنل نظامی ناتو در غرب بالکان افزایش یافته تا صلح و ثبات در این منطقه تقویت شود.

آرویداس آنوسوسکاس وزیر دفاع لیتوانی هفته گذشته در سخنانی در حالی که به طور ضمنی روسیه را در مقابل ناتو قرار داد، خاطر نشان کرد که تقویت بازدارندگی اعضای ناتو و موقعیت دفاعی کشورهای حوزه بالکان از اهمیت بالایی برخوردار است.

تارنمای شبکه خبری سی.ان.بی.سی اول اسفند ماه در مطلبی مدعی شد که برخلاف باور عامه، نه کشورهای حوزه بالتیک بلکه غرب بالکان احتمالا جبهه دومی است که روسیه علیه غرب باز می‌کند.

این شبکه خبری آمریکایی افزود: آلبانی، بوسنی و هرزگوین، مونته نگرو، کوزوو، مقدونیه شمالی و صربستان ۶ کشور تشکیل‌دهنده منطقه غرب بالکان هستند که مقام‌های اتحادیه اروپا بارها بر تعلق آنها به این بلوک تاکید کرده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است: با وقوع جنگ اوکراین، نگرانی‌ها از نفوذ روسیه در غرب بالکان که هنوز هم از جنگ‌های قومی دهه ۹۰ قرن بیستم زخمی است، شدت یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha