امام جمعه بخش مرکزی یزد: مسوولان زمینه ساز حضور موثر جوانان در میدان کار باشند

یزد- ایرنا- امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: مسوولان با برنامه‌ریزی، کار جهادی و انقلابی زمینه ساز حضور موثر و فعال جوانان در میدان کار و کمک به نظام و انقلاب اسلامی باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام سید محمد کاظم مدرسی روز سه‌شنبه به مناسبت هفته جوانان در دیدار جمعی از جوانان یزد، افزود: نقش جوانان و نوجوانان مومن و انقلابی در پیشبرد اهداف عالی نظام اسلامی بی‌بدیل است و در ۴۴ سال، انقلاب اسلامی در تمامی عرصه‌ها با حضور جوانان، موفق و سربلند بوده‌ایم.

وی با تبریک هفته جوان و میلاد حضرت مهدی (عج) ادامه داد: جوانان در هر جامعه‌ای به دلیل برخورداری از استعدادهای فراوانی می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در آن جامعه داشته باشند و با توجه به اینکه جوانان سرمایه‌های اصلی جوامع محسوب می‌شوند بنابراین می‌توانند سبب پیشرفت در عرصه‌های مختلف باشند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد اظهار کرد: جوانان در عرصه‌های مختلف از شکل گیری انقلاب گرفته تا پیروزی آن حضوری فعال داشته و همچنین نقش تعیین کننده و اثرگذاری در هشت سال دفاع مقدس داشتند و در این سال‌ها با حضور در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی چالش‌های مختلف را به خوبی و سربلندی پشت سر گذاشتیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد: مسوولان زمینه ساز حضور موثر جوانان در میدان کار باشند

مدرسی با اشاره به اینکه دوران جوانی و نوجوانی یک فصل و یک دوره بی بدیل و درخشانی است و باید از این ظرفیت عظیم در این دوران درخشان بیشترین بهره را ببرم، تصریح کرد: افسردگی و اضطراب یکی از چالش هایی که است که در دنیای کنونی با آن روبرو هستیم و دشمنان ما در تلاش هستند تا با القای ناامیدی، دلسرد و افسرده کردن جوانان نیروی جوانی را سرکوب کنند.

وی با بیان اینکه برای مقابله با هجمه‌های مختلف حدیثی از حضرت علی (ع) نقل است که سفارش شده تا زندگی زنبور عسل الگو قرار گیرد، خاطرنشان کرد: از زندگی زنبور عسل ۶۰ درس می‌توان گرفت که هرکدام مباحث جداگانه‌ای دارد که اگر این درس‌ها مورد توجه قرار گیرد، زندگی جوانان در مسیر درستی خواهد بود.

مدرسی در پایان ابراز امیدواری کرد که جوانان استان یزد با هم افزایی، آموخته‌ها و همدلی‌ها بین اقشار مختلف تلاش بیشتر و بهتر داشته باشند که این روحیه و رویه موجب افزایش توانمندی و اعتلای ایران اسلامی می‌شود.

در پایان برخی از شرکت کنندگان به طرح دیدگاه و مطالبات خود در موضوع های مختلف پرداختند.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha