۲ باب چمن مصنوعی و ۱۸ کلاس درس تربیت بدنی در ارومیه به بهره‌برداری رسید

ارومیه - ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۲ باب زمین چمن مصنوعی در مجتمع ورزشی شهید رجایی ارومیه در قالب طرح شهید سلیمانی و در کنار آن تجهیز ۱۸ کلاس درس تربیت بدنی به بهره‌برداری رسید.

نادر اسدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با اعیاد شعبانیه بهره‌برداری از ۲ باب چمن مصنوعی در ارومیه با اعتبار هزینه شده ۱۳ میلیارد ریال با هدف توسعه ورزش و شادابی در بین دانش آموزان آغاز شد.

وی اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی به عنوان نهضت ملی زیرساخت‌های ورزشی در کشور در این استان هم اجرا می‌شود و در این راستا اعتبارات خوبی نیز تخصیص داده شده است.

اسدی با بیان اینکه تمامی ۳۰ پروژه چمن مصنوعی تعریف شده برای استان در سال‌جاری در قالب طرح شهید سلیمانی احداث شده است، ادامه داد: اعتبار هزینه شده برای این ۳۰ پروژه به صورت مشارکتی با پرداخت ۶۰ میلیارد ریال از سوی اداره کل آموزش و پرورش و مابقی از اعتبارات مناطق ۲۴ گانه تابعه این اداره کل تامین شده است.

بیشتر بخوانید:

آذربایجان غربی از نظر فضای ورزشی دانش آموزی در رتبه ۲۶ کشور قرار دارد

۶۱۰ کانون ورزش دانش‌آموزی در آذربایجان‌غربی فعالیت دارد

به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، با توجه به پیشرفت کار و نیاز استان به فضای رو باز ورزشی ۲۰ پروژه ورزشی جدید هم برای آموزش و پرورش آذربایجان غربی باز تعریف شد.

اسدی با اشاره به افزایش نشاط، پویایی و تحرک در معلمان و دانش آموزان گفت: تمام این اقدامات در راستای افزایش نشاط و شادابی در جامعه هدف است و در این راستا فعال سازی انجمن‌های ورزشی و علمی در استان در دستور کار است.
وی اضافه کرد: اعضای این انجمن‌ها باید با برقراری ارتباط علمی، پژوهشی مستمر با مراکز دانشگاهی و علمی بتوانند به تحقق اهداف بخش تربیت بدنی و ورزش در راستای سلامت جامعه دانش آموزی و معلمان کمک کنند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای ۶۸۰ هزار دانش آموز است که در پنج هزار مدرسه تحصیل می‌کنند. این استان از نظر سرانه دانش آموزی در فضای ورزشی سرپوشیده در رتبه ۲۶ و سرانه فضای ورزشی سر باز در رتبه ۳۱ کشور قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha