۱۷ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۳۷
کد خبرنگار: 5427
کد خبر: 85051188
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قزوین برای جهش تولید در دیمزارها

قزوین - ایرنا - مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قزوین از پرداخت تسهیلات ویژه برای حمایت از کشاورزان در قالب جهش تولید در دیمزارهای این استان خبر داد.

سیدعلی ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: استان قزوین با توجه به ظرفیت های خوب و بالقوه ای که در حوزه کشاورزی دارد، می توان با حمایت و پشتیبانی های لازم علاوه بر تامین مواد غذایی استان، بخش اعظمی از نیازهای غذایی کشور را نیز تامین کرد.

وی ادامه داد: دشت قزوین دارای اراضی حاصلخیز و مناسب است و با استفاده از علوم دانش بنیان، روش های نوین آبیاری، خرید تجهیزات و ادوات کشاورزی روز و آموزش نیروی انسانی ماهر بیشترین بهره وری را از آن کسب کرد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان قزوین خاطرنشان کرد: در همین راستا نیز ۶۰ فقره تسهیلات یک میلیارد ریالی به صورت قرض الحسنه جهت خرید ادوات کشاورزی و حمایت از کشت دیم امسال از سوی این ستاد در استان پرداخت شده است.

به گفته وی، با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه یاد شده همچنین ۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در سطح استان نیز ایجاد شده است.

ابراهیمی تصریح کرد: تامین رایگان کودهای اسید آمینه و NPK، تامین رایگان محلول ضدعفونی کننده بذر(بذر مال)، استخدام ۱۱ راننده و ۷ مشاور متخصص کشاورزی جهت آموزش به کشاورزان با هدف افزایش بهره وری محصولات زیر کشت و اعطای کمک هزینه بیمه به کشاورزان به ازای هر هکتار ۵۰۰ هزار ریال جهت بیمه کردن اراضی زراعی زیر کشت از دیگر حمایت های ستاد اجرایی فرمان امام استان از بخش کشاورزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha