سلام دهه هشتادیها به فرمانده در اجتماع منتظران ظهور مشهد+ فیلم

مشهد-ایرنا- اجتماع باشکوه منتظران ظهور که روز چهارشنبه به مناسبت ولادت حضرت مهدی (عج) در مشهد برگزار شد، با نوای پرشور "سلام فرمانده" نوجوانان و جوانان دهه هشتادی رنگ و بوی خاص به این مراسم بخشید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دلدادگان فرهنگ مهدوی از حوالی ساعت ۹ صبح امروز در عرصه میدان شهدا مشهد گرد هم آمدند تا ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت حضرت حجت(عج)، برای انتظار حقیقی تجدید میثاق کنند، در این بین نوجوانان در همراهی با والدین خود صحنه های زیبایی آفریدند.

اهتزار پرچم های رنگین و شاد و پرچم سه رنگ کشورمان در این مراسم جلوه‌ ای حقیقی از درآمیختگی فرهنگ مذهبی با نمادهای ملی در جمهوری اسلامی است.

هرچند خواندن سرود سلام فرمانده و ادای "سلام نظامی به فرمانده" به پای ثابت آئین های جشن و شادی مذهبی این روزها تبدیل شده اما انگار هر روز بر محبوبیت این نوع آئین ها افزوده می شود و از رونق آن میان نوجوانان کم نمی کند.

عرصه میدان شهدا با دهها غرفه متنوع پذیرای میهمانان گردهم آیی امروز بود و فقط دقایقی و آن هم هنگام خواندن سرودها و مولودی خوانی از کانون توجه کودکان و نوجوانان و البته والدین آنان خارج می شد.

هزاران نفر در رسمی همه ساله گردهم آمدند و تمرین انتظار کردند، اما بیان، سرودخوانی و چهره های مصمم، جدی و معصوم کودکان در زمان خواندن سلام فرمانده گویای تربیت نسلی جدید، معتقد و راسخ از میان شکافهای نسلی و جنجال های رسانه ای این روزهای جامعه است، نسلی که خود را برای پرچم داری حرکت هزار و ۴۰۰ ساله محمد و خاندان گرامی اش آماده می کند.

سلام دهه هشتادیها به فرمانده در اجتماع منتظران ظهور مشهد+ فیلم

پس از سخنرانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، شعرخوانی و مداحی ذاکران اهل بیت(ع)، هزاران نفر از تجمع کنندگان در میدان شهدا از مسیر خیابان شیرازی به حرم مطهر رضوی پیاده روی نمودند تا ولادت حضرت حجت را به ولی نعمت ایران، حضرت امام رضا(ع) نیز شادباش گویند.

بر اساس اعلام ستاد مردمی اجتماع عظیم منتظران ظهور مشهد، امسال برای هجدهمین سال متوالی این اجتماع عظیم دستکم در مشهد و ۴۰۰ شهر کشور برگزار شد.

متولیان مدیریت شهری نیز جهت تسهیل در تردد مردم سرویس دهی اتوبوس و قطار شهری را تا ساعت ۱۴ این روز رایگان نمودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha