۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۱۴
کد خبر: 85051972
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هفت منطقه گردشگری نوروزی در زادگاه سردار دل‌ها پیش‌بینی شد

کرمان - ایرنا - مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رابر گفت: هفت منطقه گردشگری برای تورهای یک روزه رابُر گردی و به منظور بازدید مسافران نوروزی از این منطقه پیش‌بینی شده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، محسن فیروزی افزود: در تلاش هستیم برای مسافرانی که به شهرستان رابر سفر می‌کنند اوقات خوشی فراهم کنیم که در این راستا تورهای یک روزه شهرستان‌گردی را به سوی مناطقی همچون دره گلوگازر، چشمه عروس، دره گلی‌هوک، تخت سرتشتک، بندر هنزا، تنگ کرو، گردودرکار، در نظر گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: همچنین برای ایام نوروز ۱۴۰۲ نمایشگاه صنایع‌دستی از تولیدات هنرمندان رابری شامل نمد، گلیم، جاجیم، پته و غیره در این شهرستان برپا می شود.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رابر تاکید کرد: همچنین برپایی سیاه چادر عشایری و سفره هفت سین را نیز در ورودی این شهرستان پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: توزیع بروشور، نقشه و کتابچه‌های معرفی شهرستان رابر در محل اماکن تاریخی، طبیعی ورودی این شهرستان از دیگر برنامه‌های مد نظر برای ایام نوروز ۱۴۰۲ است.

رابر در فاصله ۱۸۰ کیلومتری جنوب غرب مرکز استان کرمان قرار دارد و از مناطق کوهستانی و سردسیر استان کرمان محسوب می شود.

ییلاقات و مناطق خوش آب و هوای شهرستان رابر با طبیعتی بکر از مراکز گردشگری استان کرمان به شمار می رود و روستای قنات ملک زادگاه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان رابر قرار دارد.

کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است. ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha