بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی و هنری ویژه نوروز در کیش تدوین شد

کیش - ایرنا - در کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی کیش اعلام شد که علاوه امادگی کامل برای ارایه و نظارت خدمات اجتماعی، همزمان با ایام عید ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در این جزیره برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، دبیر کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی کیش روز پنجشنبه در این نشست خبری اظهار کرد: با آمادگی کامل هلال احمر، بیمارستان کیش، مرکز توسعه سلامت، پلیس راهور، نیروی انتظامی، شرکت نفت، شرکت آب و برق، دامپزشکی و دیگر دستگاه های اجرایی در تلاش هستیم خدمات شایسته ای به مهمانان نوروزی ارائه دهیم.

عقیل نقشبندی گفت: با تمهیدات پیش بینی شده در خصوص تامین نیازهای شهروندان و گردشگران در بخش های اجتماعی شامل "غله، دارو و درمان، سوخت، آب و برق، نظارت های دامپزشکی بر محصولات پروتئینی و پشتیبانی هلال احمر" برنامه ریزی منسجمی برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران انجام شده است.

وی افزود: هلال احمر جزیره کیش امسال نیز با استقرار ۱۰ ایستگاه در اماکنی که بیشترین تردد را دارند؛ آماده ارائه خدمات به شهروندان و گردشگران نوروزی هستند.

وی اظهار کرد: به همت شرکت های نفت و گاز فعال در حوزه سوخت رسانی با انتقال و ذخیره سازی منظم، مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت و نیاز خودروها و سوخت مینی بوس ها، شناورها در ایام نوروز به خوبی تامین خواهد شد.

رضا اردلان مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه ازاد کیش هم با اشاره به اینکه پیش بینی می شود امسال بیش از ۲۵۰ هزار مسافر وارد کیش شوند اظهار کرد: فعالیت برنامه های نوروزی این جزیره در ۲۸ محور از ۲۸ اسفند امسال آغاز می شود و تا ۲۰ فروردین سال آتی تداوم خواهد داشت.

وی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه، موسیقی اقوام، مسابقات فرهنگی و هنری، برپایی گروه های آیینی، ایستگاه بهارانه کودک، نمایش های خیابانی و ساحلی از جمله محورهای کمیته فرهنگی و اجتماعی این ستاد است که در زیر مجموعه انها ۱۰۰ برنامه برگزار می شود.

اردلان گفت: امسال تمرکز اجرای محل برنامه های این کمیته به منظور سهولت دسترسی گردشگران و کیشوندان و همچنین در راستای کاهش ترافیک در مرکز شهر ، در باغ راه این جزیره خواهد بود.

وی افزود: همچنین مساجد، فرهنگسراها، نمازخانه های کمپ های اسکان، برپای استیج بهارانه در ساحل مرجان و باغ راه و پارک ماهیگیر نیز به منظور استقبال از مهمانان و مسافران نوروزی برای برگزاری جشن ها و آیین های مختلف بکار گرفته می شود.

مدیر فرهنگی و اموزشی سازمان منطقه آزاد با بیان اینکه عید ۱۴۰۲ با ماه مبارک رمضان مصادف شده است گفت: در این راستا برپایی هشت موکب در سواحل کیش، برگزاری محافل انس با قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان، جزء خوانی و آیین های ویژه رمضان نیز از دیگر طرح های برنامه ریزی شده در این جزیره است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha