۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۰۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85052111
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاشت ۱۶ میلیون اصله نهال در خراسان شمالی آغاز شد

۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۰۲
کد خبر: 85052111
کاشت ۱۶ میلیون اصله نهال در خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد-ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: کاشت ۱۶ میلیون اصله نهال در عرصه های منابع طبیعی این استان آغاز و در چهار سال عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا  مهدی رشیدی روز پنجشنبه در آیین طرح ملی "کاشت یک میلیارد درخت" که با حضور معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در بجنورد برگزار شد اظهار کرد: سهم خراسان شمالی سالانه چهار میلیون در قالب طرح ملی "کاشت یک میلیارد درخت" است که با همکاری سازمان‌ها، تشکل‌های مردمی و صنایع آغاز شده است.

وی افزود: ۴۳۳ هزار هکتار جنگل در این استان وجود دارد که باید تلاش کنیم تا عرصه های جنگلی بیش از این ظرفیت افزایش یابد.

رشیدی تصریح کرد: براساس آخرین آمارها فرسایش خاک در استان بین سه تا پنج برابر سطح کشور است که کاشت درخت در عرصه های منابع طبیعی می تواند نقش موثری در کاهش فرسایش خاک داشته باشد.

معاون استاندار خراسان شمالی گفت: وضعیت آب های زیر زمینی خراسان شمالی نیز مطلوب نیست و براساس اعلام دستگاه های مربوطه سالانه حدود ۷۰ میلیون متر مکعب آب زیرزمینی را از دست می‌دهیم.

پویش "کاشت یک میلیارد درخت" از ۱۵ اسفندماه سالجاری در سراسر کشور آغاز شده است؛ این پویش یک طرح چهارساله است که در جریان آن سالانه ۲۵۰ میلیون نهال تولید و با همکاری مردم در نقاط مورد نظر کاشته می شود.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

خراسان شمالی ذخیره گاه ژنتیک انواع گیاهان و درختان جنگلی است و ۲۵ هزار هکتار از جنگل های هیرکانی در این استان قرار دارد و ۳۵۰ گونه گیاه دارویی، معطر و ادویه ای در این استان شناسایی شده است که بیشتر این گونه ها قابلیت صنعتی شدن دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha