۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲:۳۵
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85052384
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نقش "حکیم نظامی" در تمدن بزرگ اسلامی بی بدیل است

۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲:۳۵
کد خبر: 85052384
نقش "حکیم نظامی" در تمدن بزرگ اسلامی بی بدیل است

بجنورد- ایرنا- سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: نقش ادبیات فارسی و حکیم نظامی در تمدن بزرگ اسلامی بی بدیل است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عباس سرشته شامگاه پنجشنبه در آیین پایانی پویش نظامی خوانی، افزود: یکی از شاعرانی که در قرن ۶ و هفت نقش کلیدی در صیانت از فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم داشته، حکیم نظامی گنجوی است.

وی با بیان اینکه تمدن ها با ۲ عنصر دانش و فرهنگ شکل گرفته و به رشد رسیده اند، افزود: حکیم نظامی از شاعران پارسی گوی بسیار قدرتمندی است که با داستان سرایی و نگاه حکیمانه به آموزه های اجتماعی و تمامی آیات قرآن توانست با هنر شعر و ادبیات در ذهن مردم جاودانه شود.

حجت الاسلام عباس سرشته تصریح کرد: حکیم نظامی یکی از چهره‌های برآمده از دوران درخشان تمدن ایرانی اسلامی در قرن ششم است که گذشته از مقام شامخ او در شعر و ادب و حماسه سرایی فارسی، فیلسوفی بزرگ و عارفی وارسته بود.

وی در ادامه به بزرگداشت حکیم نظامی اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این بزرگداشت به ویژه برای دانش آموزان آشنایی آنها با افکار و اندیشه این شاعر بزرگ است.

این پویش به مناسبت ۲۱ اسفندماه سالروز گرامیداشت "حکیم نظامی گنجوی"، شاعر و داستان‌سرای توانای پارسی‌گوی ایران با همکاری آموزش و پرورش خراسان شمالی برگزار شد.

در این پویش دانش آموزان دوره دوم ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم با ارسال فیلم کوتاه سه تا پنج دقیقه ای با موضوع بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی شرکت کردند که در پایان این آیین از برگزیدگان تجلیل شد.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع است که نیمی از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

۱۹۲ هزار و ۸۰۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۹۳ هزار و ۴۷۷ دختر و مابقی پسر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha