۱۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85052592
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۴ پرونده گرانفروشی در خراسان جنوبی تشکیل شد

۱۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۳۴
کد خبر: 85052592
۴۴ پرونده گرانفروشی در خراسان جنوبی تشکیل شد

بیرجند - ایرنا - معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز در اسفند ماه تاکنون ۴۴ پرونده گرانفروشی به ارزش ریالی ۱۰ میلیارد و ۹۶۸ میلیون ریال تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی تهوری روز جمعه در حاشیه بازدید از نمایشگاه ضیافت و کالاهای اساسی در جمع خبرنگاران افزود: از ۱۶ اسفند تاکنون هزار و ۵۹۳ بازرسی انجام شده و حدود ۲۵ پرونده نیز در دست رسیدگی و اقدام است.

وی با اشاره به افزایش تقاضای عمومی برای گروه‌های کالایی و خدماتی در روزهای پایان سال گفت: همزمانی ماه رمضان با عید نوروز که دو زمان پرمصرف هستند نیز باعث می‌شود نیاز مردم به برخی گروه‌های کالایی و اقلام پرمصرف ماه مبارک رمضان تلاقی داشته باشد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: ۴۰ بازرس صمت به همراه بازرسان سازمان جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و گشت‌های تغزیرات آماده‌باش هستند تا بر بازار نظارت کنند.

وی افزود: به لحاظ ضرورت کنترل و نظارت بر بازار، اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۲ و ماه رمضان ۱۵ روز زودتر از سایر استان‌ها در مرکز استان آغاز شد.

تهوری گفت: از ۲۵ تا ۳۰ بهمن ماه مرحله اول و اطلاع‌رسانی که همان ابلاغ بخشنامه‌ها به ذینفعان و واحدهای صنفی است، انجام شد تا ضوابط و مقررات را رعایت کنند.

وی بیان کرد: مرحله اجرایی طرح با همکاری بازرسان سازمان جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و روسای شعب تعزیرات حکومتی از اول اسفند آغاز شد و گشت‌های بازرسی در دو نوبت صبح و عصر انجام و با تخلفات مشهود در بازار استان برخورد می‌شود.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و بازرسان در روزهای تعطیل نیز حضور دارند بنابراین مردم اطمینان خاطر داشته باشند نظارت‌هایی که باید انجام شود در دست اقدام است و اجازه سوء‌استفاده را نمی‌دهیم.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه ضیافت و کالاهای اساسی از ۲ روز قبل در بیرجند گفت: این نمایشگاه براساس مصوبات کمیته پایش که برنامه تقریبی نمایشگاهی را تدوین می‌کند و مصوبات ستاد تنظیم بازار تا ۲۲ اسفند در دو بخش محصولات کشاورزی، فرآورده‌های کشاورزی و سایر اقلام مانند پوشاک و گروه‌های کالایی دایر است.

تهوری اظهار داشت: این نمایشگاه به پشتوانه انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان که یک سازمان مردم‌نهاد است برگزار شده و در این راستا قیمت‌گذاری کالاها انجام می‌شود.

وی افزود: کالاهایی که باید عرضه شوند، نرخ‌گذاری شده‌اند لذا فروشندگان و متصدیان غرفه‌ها حق فروش بالاتر از قیمت تعیین شده را ندارند.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: مردم نیز در مراجعات خود به نرخ‌گذاری‌ دقت کنند و اگر سطح قیمتی رعایت نشود و متصدی غرفه تقاضای بالاتر از نرخ تعیین شده را طلب کند به بازرسان مستقر و رئیس انجمن اعلام کنند تا با آنان مطابق ضوابط برخورد شود.

نمایشگاه ضیافت در آستانه سال نو و ماه مبارک رمضان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بیرجند واقع در جاده علی‌آباد برپا شده و از ساعت ۱۶ تا ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha