کمیته امداد در آذربایجان‌شرقی ۲۴ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد

تبریز - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان‌شرقی خودکفایی مددجویان و ایجاد اشتغال پایدار را اولویت اصلی این نهاد دانست و گفت: ۲۴ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی با وام‌های اعطا شده در استان ایجاد شده است.

غلامعلی ملامهدی، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: کمیته امداد حضرت امام بعد از گذشت فقط ۲۲ روز از پیروزی انقلاب به دستور امام پایه‌گذاری شد که این نشان دهنده این است که حضرت امام (ره) از ابتدا به فکر محرومان بودند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد استان به ۸۰ هزار و ۱۵۰ خانوار معادل ۱۵۱ هزار نفر خدمات ارائه می‌دهد، افزود: سالانه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان حقوق به محرومان پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت مهارت‌آموزی به مددجویان و خودکفا کردن آنان، اظهار کرد: در سال جاری نزدیک به یک هزار و ۱۵۰ میلیون تومان از طریق بانک‌ها و موسسات به افراد مستعد کار وام اعطا شده است.

ملامهدی با بیان اینکه موضوع آموزش، مهارت‌آموزی افراد مستعد تحت پوشش کمیته امداد جزو اولویت‌های این نهاد است، خاطرنشان کرد: ۲۴ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی به واسطه وام‌های اعطا شده ایجاد شده است، البته موضوع نظارت در کار مددجویان جزو برنامه‌های ماست که این افراد تا پایداری شغل رها نباشند.

۲۱ هزار دانش آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۲۱ هزار و ۲۰۰ دانش آموز و دانشجو را تحت پوشش قرار داده ایم، گفت: امسال۸۴۲ دانش آموز کنکوری داشتیم که بسیاری از این افراد در دانشگاه‌های معتبر قبول شدند و عده زیادی هم استخدام شدند.

ملامهدی با بیان اینکه جوانان نخبه زیادی در خانواده کمیته امداد وجود دارند، ادامه داد: ما دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی تحت پوشش کمیته امداد نیز داریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین در استان گفت: خیران ۱۴ هزار و ۵۰۰ فرزند معنوی را زیر چتر حمایت خود قرار داده اند و با کمک خیران ۱۳۰ میلیارد تومان به این افراد مساعدت مالی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۸۰ مرکز نیکوکاری در سراسر مساجد و محلات داریم، افزود: همه این مراکز ۲۱۰ میلیارد تومان درآمد دارند که تماما صرف افراد بی‌بضاعت آن محلات می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه‌ کمیته امداد مختص همه است، خاطرنشان کرد: افراد معتمد می‌توانند به ما در شناسایی افراد نیازمند کمک کنند که شاید ما نتوانسته ایم آنها را شناسایی کنیم.

وی همچنین از اعطای هفت هزار وام کارگشایی از وام‌های قرض‌الحسنه داخل اداره خبر داد و گفت: به کمک خیران یک هزار و ۸۰۰ جهیزیه تحویل نوعروسان داده‌ایم که فقط در همین نیمه شعبان ۳۱۰ سری جهیزیه اعطا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha