۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۲:۲۳
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85053063
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گروه دوستان منشور سازمان ملل: ابراز هرگونه خشونت بر اساس مذهب را محکوم می کنیم

نیویورک – ایرنا- - گروه دوستان حامی منشور سازمان ملل متحد ابراز هرگونه خشونت بر اساس مذهب و اعتقادات و قومیت و ملیت را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا،گروه دوستان حامی منشور سازمان ملل متحد روز جمعه به وقت محلی در در اجلاس مشترک مجمع عمومی سازمان ملل متحد و سازمان همکاری‌های اسلامی برای گرامیداشت روز بین‌المللی مبارزه با اسلام هراسی افزود: ما هرگونه ابراز خشونت بر اساس مذهب یا اعتقاد، فرهنگ، ملیت یا قومیت، یا وضعیت اجتماعی، سیاسی یا اقتصادی را رد و آنها را محکوم می کنیم.

این گروه در بیانیه خود که معاون نمایندگی ونزوئلا در سازمان ملل آن را قرائت کرد، با اشاره به ابراز خشونت های مختلف بر اساس مذهب و دین گفت که متأسفانه، این عبارات در سال های اخیر افزایش یافته است، همانطور که ما شاهد افزایش تعداد حملات تروریستی از سوی سازمان های جنایتکار بوده ایم.

گروه دوستان حامی منشور سازمان ملل اضافه کرد: این سازمان ها قصد دارند اعمال شنیع و اعتقادات نادرست خود را به یک مذهب یا اعتقاد خاص نسبت دهند. در این زمینه، ما بر اهمیت عدم ارتباط تروریسم و افراط‌ گرایی خشونت‌آمیز با هیچ دین، ملیت، تمدن یا گروه قومی تأکید می کنیم.

این گروه تاکید کرد: در اولین روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی که از این پس پانزدهم مارس هرسال گرامی داشته می شود، گروه دوستان مخالفت خود را بدنام سازی، تعصب و حمله به دین اسلام که جلوه های مختلفی در مناطق مختلف جهان داشته و متاسفانه در برخی موارد توسط بخش های سیاسی آن را پذیرفته اند، اعلام می کند.

گروه دوستان حامی منشور سازمان ملل تصریح کرد: ما قاطعانه با همه قربانیان نفرت از اسلام اعلام همبستگی می کنیم و با اعتقادی که رهبران و مؤمنان این دین در مورد میراث صلح، همدلی و پیشرفت ابراز کرده اند، همراه هستیم.

این گروه ادامه داد: در پایان، گروه دوستان بر عزم قاطع خود برای ادامه همکاری سیاسی پایان هرچه زودتر تمام مظاهر خشونت و نفرت مبتنی بر مذهب تاکید می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha